خبر ایلان ماسک درباره توانایی استارلینک
کد خبر: ۲۲۵۶۵۵
تاریخ انتشار: 2021 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
ایلان ماسک اخیرا در توییتی اعلام کرده که سرویس استارلینک شرکت اسپیس ایکس می‌تواند اینترنتی پرسرعت و با تاخیر پایین را در اختیار مسافران هواپیماها قرار دهد. ایلان ماسک گفته با چند شرکت هواپیمایی در حال مذاکره است تا برای آن‌ها اینترنت فراهم کند.

مدیرعامل اسپیس ایکس اخیرا درباره برنامه استارلینک برای ارائه اینترنت در پروازها صحبت کرد و در توییتی نوشت: «اگر می‌خواهید در هواپیمایی مورد علاقه خود اینترنت استارلینک داشته باشید، خواسته خود را به آن‌ها بگویید.» به ادعای ایلان ماسک استارلینک می‌تواند اینترنت نیم گیگابیتی با تاخیر پایین در پروازها ارائه کند.

خبر ایلان ماسک درباره توانایی استارلینک

«جاناتان هافلر»، قائم مقام اسپیس ایکس چند ماه پیش با وعده کار روی یک محصول هوانوردی گفته بود این شرکت در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی است تا اینترنت استارلینک را در هواپیماها ارائه کند. او در ماه ژوئن اظهار داشت: «تا امروز نمونه‌هایی از این سرویس را به نمایش گذاشته‌ایم و به دنبال نهایی کردن محصول خود هستیم تا در آینده بسیار نزدیک آن را روی هواپیماها قرار دهیم.»

شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر با همکاری Viasat و Intelsat در پروازها اینترنت ارائه می‌کنند. اما این اینترنت از ماهواره‌های مدارهای دوردست زمین در دسترس قرار می‌گیرد، در حالی که ماهواره‌های استارلینک در مدارهای نزدیک‌تری قرار دارند و می‌توانند اینترنت سریع‌تری برای مسافران فراهم کنند.

هافلر گفته بود استارلینک پوششی جهانی ایجاد خواهد کرد تا همه هواپیماهایی که در محدوده این شبکه پرواز می‌کنند به اینترنت دسترسی داشته باشند. طبق اعلام ایلان ماسک، تاییدیه رگولاتوری مشخص می‌کند که استارلینک چه زمانی می‌تواند به هواپیماها اینترنت بدهد. او در توییتی در ماه ژوئن نوشت: «فعلا روی [بوئینگ] ۷۳۷ و [ایرباس] A320 تمرکز داریم چون آن‌ها بیشترین تعداد مسافر را جابه‌جا می‌کنند.»

اسپیس ایکس تاکنون ۱۷۴۰ ماهواره استارلینک به مدار زمین فرستاده و در ۱۴ کشور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد. تعداد ماهواره‌های استارلینک در نهایت قرار است به حدود ۱۲ هزار عدد برسد.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار