چگونه تفاوت عفونت سینوس‌ها با کرونا را تشخیص دهیم؟
کد خبر: ۲۲۵۶۱۲
تاریخ انتشار: 2021 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
اطلاع از تفاوت‌های علائم سینوزیت با کرونا می‌تواند به شما برای شناسایی این دو بیماری کمک کند.

علائم عفونت سینوس‌ها با سرد شدن هوا به صورت ناگهانی ظاهر می‌شود؛ اما به دلیل اپیدمی ویروس کرونا ممکن است تشخیص این عفونت با ویروس کرونا سخت باشد؛ از طرفی علائم کرونا می‌تواند به صورت تدریجی و طی ۲ تا ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس خود را نشان دهند. البته از طریق راه‌های زیر می‌شود تفاوت عفونت سینوس‌ها با کرونا را تشخیص داد.

چگونه تفاوت عفونت سینوس‌ها با کرونا را تشخیص دهیم؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید سینوزیت و کرونا داری علائم مشترکی مانند سردرد، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، سرفه، تب و خستگی هستند؛ پس بهترین راه تشخیص عفونت سینوس‌ها با کرونا آشنا بودن با تفاوت‌های آن‌هاست.

از مهم‌ترین علائم عفونت سینوس‌ها می‌توان به مواردی مانند ترشحات پشت بینی یا حلق، احساس فشار در بالای گونه ها، پیشانی یا قسمت داخلی چشم‌ها و رنگ متفاوت ترشحات بینی اشاره کرد؛ همچنین دندان درد، بوی بد دهان و کاهش حس بویایی از دیگر علائم عفونت سینوس‌ها محسوب می‌شوند.

در این بین بیماری کرونا علائمی دارد که به ندرت در سینوزیت دیده می‌شوند که از مهم‌ترین این علائم می‌توان به تنگی نفس، مشکلات گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ، از دست دادن بویایی و چشایی همچنین بدن درد اشاره کرد.

در صورتی که علائم شما چه در سینوزیت و چه در کرونا بهتر نشد یا شدت گرفت؛ حتما به پزشک مراجعه و مشورت کنید. البته در صورت ظاهر شدن و تداوم علائمی مانند درد یا فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس و گیجی و آشفتگی حتما به پزشک مراجعه کنید.

کبود یا خاکستری شدن پوست، لب‌ها یا ناخن و مشکل در بیدار ماندن و بیدارشدن از دیگر علائمی هستند که در صورت ظاهر شدن ضرورت مراجعه به پزشک را بیشتر می‌کند.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار