کشف ارتباط بین طاسی با سرطان پروستات
کد خبر: ۲۱۹
تاریخ انتشار: 2015 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
مردانی که طبق الگوی خاصی، موهای خود را از دست داده و دچار طاسی می‌شوند، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار دارند.
پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند، طاسی مردان با خطر ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است.

محققان موسسه ملی سرطان، اطلاعات بیش از 4000 مرد بین سنین 25 تا 74 ساله را بررسی کرده و دریافتند، مردانی که طبق الگوی خاصی، موهای خود را از دست داده و دچار طاسی می‌شوند، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار دارند.

این اطلاعات در بین افرادی که طاس نبودند، یا دچار طاسی خفیف یا شدید بودند، مورد مقایسه قرار گرفت.

مردان با هر درجه‌ای از طاسی، 56 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات طی یک بازه زمانی 21 ساله قرار داشتند؛ همچنین در افراد دچار طاسی متوسط، این میزان تا 83 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این پژوهش، نظریه فرآیند بیولوژیکی مشترک در مورد طاسی و سرطان پروستات در مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که عنوان می‌کند، سطح بالای هورمون‌های مردانه (مانند تستوسترون) در طاسی و ابتلا به سرطان پروستات نقش دارد.

نتایج این تحقیق مشخص کرد، مردان با الگوی طاسی، سطح بالاتری از هورمون‌های مردانه را دارند که این هورمون‌ها موجب رشد سلول‌های سرطان پروستات می‌شود.

«سیندی ژو» نویسنده ارشد این تحقیق اظهار کرد: یافته‌های این پژوهش به مطالعه و تحقیق بیشتری نیاز دارد و اگر این یافته‌ها تایید شود، می‌توانیم بگوییم طاسی در مردان با خطر ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است.

تحقیقات قبلی حاکی از آن بود، مردانی که از سن 20 سالگی طاس می‌شوند، نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند، اما در تحقیق اخیر ارتباطی بین سن بروز طاسی و سرطان پروستات شناسایی نشد.

نتایج این پژوهش در نشست انجمن تحقیقات سرطان در فیلادلفیا ارائه شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار