سه عامل ایست قلبی را بشناسید
کد خبر: ۲۱۴۸۴
تاریخ انتشار: 2015 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
یک فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی؛ غذای ناسالم، بی‌تحرکی و چاقی را سه عامل ایست قلب عنوان کرد.

محمود هاشمیان فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی اظهار داشت: به طور کلی ایران از نظر پزشکی طی سال‌های اخیر به ویژه پیشرفت‌های زیادی داشته و این امر در مورد امکانات درمانی بیماران قلبی هم صدق می‌کند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه از این منظر کمبودی نداریم و در حال حاضر هم رو به پیشرفت‌های زیادی هستیم. ضمن اینکه بدون اغراق از اروپا و آمریکا چیز قابل توجهی از لحاظ درمان نیز کم نداریم.
 
این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: البته از نظر پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت ضعف داریم که این اتفاق یک همت اجتماعی می‌خواهد و تنها به دست پزشکان و مسولان عملیاتی نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه داروهای بیماران قلبی در ایران به اندازه کافی موجود است، افزود: وزارت بهداشت سعی داشته که همه داروها را فراهم کند بنابراین ما در این زمینه مشکلی نداریم.
 
به گفته هاشمیان تصلب شرائین- رسوب کلسترول در داخل رگ ها- موجب سکته‌های قلبی و مغزی خواهد شد.
 
این فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی با اشاره به اینکه متأسفانه سن ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در ایران کاهش یافته است، گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد مرگ و میر افراد در دنیا و ایران ناشی از بیماری‌های قلبی است.

محمود هاشمیان ادامه داد: سرعت بروز بیماری‌های قلبی در کشور ما با استانداردهای جهانی یکسان است.
 
وی گفت: نحوه زندگی در بروز بیماری‌های قلبی به شدت موثر است؛ کم تحرکی هم نقش به‌سزایی دارد؛ از طرفی دیگر غذاهای فست فود بی‌اندازه چرب و مضر‌اند بنابراین غذای ناسالم و بی‌تحرکی و چاقی دست به دست هم می‌دهند و به بیماری‌های قلبی و عروقی منجر می‌شوند که در گذشته از کشورهای غربی کمتر بود اما در حال افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
 
این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در کشور ما کاهش یافته زیرا به طور معمول بیماری‌های قلبی و عروقی در ۴۰ سالگی در مردان و ۶۰ سال به بالا در خانم‌ها دیده می‌شد اما در حال حاضر بسیار پائین‌تر از این سنین نیز دیده می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری روز ملی آترودی یا آترواسکلروز افزود: در این روز متخصصین مغز و اعصاب و قلب و عروق در مورد آخرین پیشرفت‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و نیز مهم‌ترین پیشرفت‌های دارویی و درمانی و مسائل مهم جامعه در حوزه سلامت قلب و عروق و مغز و اعصاب بحث و تبادل نظرخواهند شد.
 
گفتنی است، سومین همایش یکروزه بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز ( تصلب شرایین ) برروی عروق بدن انسان با عنوان آترودی با همکاری انجمن آترواسکلروز ایران، انجمن سکته مغزی ایران، انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران، انجمن قلب ایران و شرکت سانوفی روز ۲۷ آذرماه ۹۴ در سالن زرین هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار