گیاهی برای زیبایی و شادابی پوست
کد خبر: ۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار: 2015 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
كاهو، خاصیت خنك‌كنندگی دارد و برای آفتاب‌سوختگی مفید بوده و قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست كاهش می‌دهد و همچنین مصرف آن به صورت لوسیون در رفع جوش صورت موثر است.
از عصاره كاهو برای محافظت و مرطوب‌كنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می‌شود. امروزه ماسك كاهو در میان افرادی كه به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند، طرفداران بسیاری دارد.

ماسك برای پوست‌های خشك

این ماسك، پوست شما را نرم و لطیف می‌كند و ویژه كسانی است كه دارای پوست بسیار خشكی هستند.مواد لازم برای این ماسك عبارتند از: یك برگ كاهو، یك قاشق غذاخوری روغن زیتون و یك قاشق چایخوری آبلیمو تازه. برای تهیه این ماسك ابتدا كاهو را به‌صورت خیلی ریز خرد كنید و بكوبید. سعی كنید آب حاصل از كوبیدن كاهو هدر نرود و در میان قطعات خردشده كاهو بماند.

روغن زیتون را به كاهو اضافه كنید و خوب هم بزنید تا مواد یكدست شود و در آخر آبلیمو اضافه كنید و آن قدر مخلوط كنید تا آبلیمو نیز با مواد ماسك یكی شود. سپس مواد این ماسك را به آهستگی با انگشت روی صورت (به غیر از دور چشم‌ها) بمالید به طوری كه یك لایه كامل روی پوست را بپوشاند.دقت كنید مواد ماسك از روی پیشانی داخل چشم سرازیر نشود، چون به علت داشتن آبلیمو دچار سوزش چشم می‌شوید. بعد از ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسك ضدالتهاب

این ماسك كاهو برای از بین‌بردن جوش‌های صورت و التهاب آنها مناسب است. مواد لازم برای این ماسك عبارتند‌از: یك برگ كاهو، یك قاشق غذاخوری گلاب و یك قاشق چایخوری آبلیمو.

برای استفاده از این ماسك كاهو را رنده یا كاملا ریز خرد كنید. گلاب و آبلیمو را به كاهو اضافه و خوب مخلوط كنید. مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر كنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

علاوه بر آنچه گفته شد، می‌توانید از برگ‌های دورریختنی كاهو نیز ماسك تهیه كنید. برگ‌های روی كاهو را كه آفتاب‌خورده (كه به آنها در اصطلاح زنگ‌زده می‌گویند) و برای خوردن مناسب نیست، جدا و پس از شست‌وشو مقداری آب به آن اضافه كنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید سپس بعد از خنك شدن به‌مدت ۲۰ دقیقه برگ‌های كاهو را روی پوست قرار داده و آب آن را به صورت و گردن خود بمالید. اگر هفته‌ای دو بار از این ماسك استفاده كنید، پوست نرم و شادابی خواهید داشت
 
جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار