درمان چین و چروک صورت با روغن بادام تلخ
کد خبر: ۲۰۹۶
تاریخ انتشار: 2015 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی گفت: مالیدن روغن بادام تلخ روی صورت، لکه‌ها و چین و چروک و ترک دست و پا را که از سرما ایجاد شده از بین می‌برد.

محسن پویان، اظهار کرد: روغن بادام تلخ برای رفع ترک پوست و شقاق حاصل از سرما در پوست و رفع لکه‌های به جا مانده از جوش اثرات مفیدی دارد. برای از بین بردن لکه‌های صورت، بادام تلخ را پودر کنید و با سرکه مخلوط کرده و ضمادی از آن درست کنید و روی پوست بمالید.

وی با اشاره به اینکه صمغ درخت بادام تلخ مشابه صمغ عربی است و می‌تواند جایگزین آن باشد، افزود: مغز بادام تلخ ازنظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است. بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است در مصرف آن باید نهایت دقت را کرد.

پویان اظهار کرد: بادام تلخ را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید. این مخلوط ضماد خوبی برای سردرد و همچنین مالیدن آن بر دور چشم به منظور تقویت بینایی مفید است. همچنین خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و بادام تلخ با عسل برای قولنج مفید است. ضماد ریشه درخت بادام تلخ برای درمان انواع دردها و روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، درد کلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است.

پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، خوردن بادام تلخ با عسل را برای تمیز کردن کبد و تحال مفید عنوان کرد و گفت: برای رفع درد کلیه‌ها، بادام تلخ را با نشاسته و نعناع ترکیب کنید و برای از بین بردن سنگ کلیه و ناراحتی‌های کلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط کرده و بخورید. همچنین اگر عادت ماهیانه خانم‌ها عقب می‌افتد بهترین راه درمان آن قرار دادن شیاف بادام تلخ در مهبل است.

پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی در خصوص دیگر خواص بادام تلخ افزود: روغن بادام تلخ خاصیت مسهلی دارد. باید برای رفع زنگ زدن و صدا در گوش یک قطره از روغن بادام تلخ را در گوش بریزید. همچنین آنهایی که مبتلا به اگزما هستند اگر از بادام تلخ، خمیری درست کنند و از آن به جای صابون برای شستن نقاطی که مبتلا به اگزما است استفاده کنند بزودی بهبود می‌یابد.

وی افزود: برای بدست آوردن روغن بادام، مغز بادام را پس از تمیز کردن و خشک کردن خرد می‌کنند و به صورت خمیر در می‌آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج می‌کنند. تفاله بادام را که از فشار اول باقیمانده تحت اثر حرارت و مواد شیمیایی قرار داده و روغن را در مرحله دوم فشار بدست می‌آورند.

پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی تصریح کرد: به دلیل اینکه روغن بادام گران است معمولا تقلب کرده و آنرا با روغن‌های دیگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط کرده و با نام روغن بادام می‌فروشند. اگر روغن بادام تلخ یا مغز زردآلو و یا هلو تحت اثر آب قرار گیرند اسید سیانیدریک و آلدئید بنزوئیک تولید می‌شود که سمی‌است بنابراین برای گرفتن روغن از این هسته‌ها نباید از آب استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اسانس بادام تلخ مایعی زلال و بی‌رنگ است که در اثر کهنه شدن برنگ زرد کمرنگ در می‌آید. بوی آن قوی، طعمش سوزاننده و تلخ و بسیار سمی است. اسانس بادام تلخ بسهولت با اکسیژن هوا ترکیب و اکسید می‌شود، بنابراین باید همیشه محتوی آن کاملا پر و در بسته بوده و در جای تاریک و سرد نگهداری شود.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار