جوایز نوبل 2015 اهدا شدند + تصاویر
کد خبر: ۲۰۹۵۰
تاریخ انتشار: 2015 December 12    -    ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

سالن کنسرت شهر استکهلم روز پنج‌شنبه(19 آذر) شاهد گردهمایی جمعی از درخشانترین ذهن‌های جهان در کنار خانواده سلطنتی سوئد برای اهدای جوایز نوبل 2015 بود.

برندگان جوایز نوبل در بخش‌های پزشکی، شیمی، فیزیک، ادبیات و اقتصاد در این مراسم مدال‌های طلای خود را از دست کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد دریافت کردند. جایزه نوبل صلح در شهر اوسلو اهدا شد.

جایزه نوبل فیزیک 2015 برای مشارکت در تجربیاتی که نشان می‌دهد نوترینوها هویتشان را تغییر می‌دهند به تاکاکی کاجیتا از ژاپن و آرتور مک‌دونالد از کانادا اهدا شد.

توماس لیندهال از سوئد، پل مودریچ از آمریکا و عزیز سانچار از ترکیه برای تحقیقات خود در زمینه شیوه‌ای که سلول‌ها دی‌ان‌ای آسیب‌دیده خود را ترمیم می‌کنند در بخش شیمی، جایزه نوبل خود را دریافت کردند.

نوبل پزشکی 2015 برای کمک به کشف داروهایی علیه مالاریا و سایر بیماری‌های گرمسیری به طور مشترک به تو یویو، نخستین برنده جایزه نوبل از چین و سانوشی امورای ژاپنی و ویلیام کمپبل آمریکایی اهدا شد.

مدال نوبل اقتصاد نیز به آنگوس دیتون ایرلندی برای تحلیلش در زمینه مصرف‌، فقر و رفاه اهدا شد.

سوتلانا الکسیویچ از بلاروس برای کارش در زمینه اتحاد جماهیر شوروی و ایالات جانشین آن توانست جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. همچنین در اسلو، کمیته چهارجانبه گفت‌و‌گوهای ملی تونس در بخش نوبل صلح، جایزه خود را دریافت کرد.

اهدای جوایز نوبل 2015

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار