فوتبالیست‌های ارزان‌قیمتی که ستاره شدند
کد خبر: ۲۰۹۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2015 December 14    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
نقل انتقالات در دنیای فوتبال در دو فصل زمستان و تابستان انجام می‌شود اما همیشه در جمعه سیاه (هفته‌های پایانی سال میلادی) است که پیشنهاد و تقاضاهای زیادی وجود دارد. مدیر برنامه‌ها، فوتبالیست‌ها و باشگاه‌ها قراردادهای تاریخی را از لحاظ قیمت به امضا رسانده‌اند. در ادامه به تعدادی از نقل و انتقال‌هایی که موجب پیشرفت فوق العاده بازیکنان در تیم‌های جدیدشان شده است، اشاره می‌کنیم.
 

روبرتو کارلوس اینتر
روبرتو کارلوس، مدافع برزیلی و پیشین رئال مادرید، از حضورش در اینتر با هدایت روی هاجسون راضی نبود. در سال 1996 با 6 میلیون یورو به رئال مادرید فابیو کاپلو پیوست. او تا سال 2007 در پست دفاع چپ مادرید حکمرانی کرد و یکی از بهترین مدافعان رئال در این ناحیه به حساب می‌آید.
دیگر بازیکن ناراضی در کالچو ایتالیا، روبرتو آیالا بود. والنسیا برای خرید مدافع آرژانتینی کمتر از پنج میلیون یورو به میلان پرداخت کرد. آیالا، مدافعی بزرگ، جنگنده و قدرتمند بود که با والنسیا تحت هدایت رافائل بنیتس دو بار فاتح لالیگا اسپانیا شد.



روبرتو آیالا
بازیکن بی‌نام و نشانی از پانیونیوس به نام میلینکو پانتیچ در سال 1995 به اتلتیکو مادرید پیوست. هافبک کروات با قیمتی کمتر از یک میلیون یورو تبدیل به ستاره در تیم اسپانیایی شد.
به‌به‌تو برزیلی در سال 1992 با آمادگی و توانایی بالایی به دپورتیوو لاکرونیا آمد. آگوستو لندویرو، مدیر باشگاه برای این جا‌به‌جایی 700 هزار یورو هزینه کرد. گلزن فراموش نشدنی لاکرونیا در سال 96 این تیم را به مقصد فلامنگو ترک کرد.


 

به‌به‌تو
باشگاه ویارئال همواره به پیدا کردن الماس‌ها مشهور است. در سال 2002 با مارکوس سنا، بازیکن آزاد سائوکتانو برزیل قرارداد امضا کرد. تا سال 2013 میانه میدان زیر دریایی‌ها تحت حکمرانی این هافبک قدرتمند و باهوش برزیلی بود. سویا هم بیشترین سود را از خرید دنی آلوس کرد. در سال 2002 با مبلغی نزدیک به دو میلیون یورو به تیم اسپانیایی آمد و 6 سال بعد، مدافع برزیلی با 40 میلیون یورو به بارسلونا انتقال پیدا کرد.
اواخر قرن بیستم، کلود ماکه‌له‌له تبدیل به یکی از بازیکنان مهم سلتاویگو شد. او در سال 1998 از مارسی با قراردادی آزاد به اسپانیا رفت. پس از دو فصل، رئال مادرید 14 میلیون یورو برای انتقال او هزینه کرد. تیری آنری هم نتوانست جایی در یونتووس پیدا کند و در سال 1999 بود که آرسن ونگر با مبلغ مناسب 16 میلیون یورو با مهاجم فرانسوی قرارداد بست. او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بهترین گلزن باشگاه لقب گرفت.
مردی که نگاه منچستریونایتد را تغییر داد، تنها با 1.8 میلیون یورو به تیم انگلیسی پیوست. الکس فرگوسن در سال 1993 این مبلغ را برای خرید اریک کانتونا به لیدز یونایتد پرداخت کرد. او در چهار فصل حضورش در ترکیب شیاطین سرخ بازیکن تاثیرگذاری برای این تیم بود.


 
اریک کانتونا
داوید ویا در فتح 6 عنوان به همراه بارسلونا، یکی از ارکان مهم آبی‌اناری‌ها بود. مهاجم اسپانیایی در سال 2013 بدون تیم ماند. اتلتیکو مادرید او را با قیمت ناچیز سه میلیون یورو از بارسا خرید تا زوج دیگو کاستا در خط حمله شود. قرمز و سفیدپوشان در آن سال لالیگا را فتح کردند.
دیگر هدیه مدیر باشگاه دپورتیوو لاکرونیا امضای قرارداد با مائورو سیلوا در سال 1992 بود. این بازیکن با مبلغی کمتر از 1.3 میلیون یورو از اتلتیکو براگانتینو به لاکرونیا پیوست. هافبک دفاعی برزیلی به یکی از سمبل‌های تاریخ این باشگاه تبدیل شد.
فردریک کانوته، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ سویا برای این باشگاه تنها 6 و نیم میلیون یورو هزینه برداشت. او با این مبلغ در سال 2005 از تاتنهام به سویا پیوست. مهاجم فرانسوی شم گلزنی بالایی داشت و در پشت دروازه همچون یک هنرمند عمل می‌کرد.
ویارئال در سال 2004، دیگو فورلان بازیکن منچستریونایتد را شکار و تنها سه میلیون یورو برای او هزینه کرد. فورلان بازی‌های درخشانی برای این تیم انجام داد و سپس در سال 2007 با 21 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست. ساموئل اتوئو هم از جای نداشتن در ترکیب اصلی رئال مادرید خسته شده بود. مهاجم کامرونی در سال 2000 با مبلغ چهار و نیم میلیون یورو به مایورکا رفت. چهار سال بعد بارسلونا برای خرید او 27 میلیون یورو پرداخت کرد.
رود فان نیستلروی با 15 میلیون یورو در سال 2006 از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. مهاجم هلندی بازی‌های درخشانی برای مادریدی‌ها انجام داد که تمجید همه را به دنبال داشت.


 

رود فان نیستلروی
دیگو گودین نیز دیگر بازیکنی است که پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت. او با 800 هزار یورو از ناسیونال به ویارئال آمد. اتلتیکو مادرید در سال 2010 با مدافع اروگوئه‌ای قراردادی به ارزش هشت میلیون امضا کرد. او شروع خوبی نداشت اما در ادامه به دیوار مستحکمی در میانه میدان قرمز و سفیدپوشان تبدیل شد.
سویا پس از بررسی تیم‌های حاضر در لیگ آلمان، ایوان راکیتیچ را از شالکه جذب کرد. این انتقال در سال 2010 انجام شد دو و نیم میلیون یورو برای باشگاه اسپانیایی هزینه برداشت. سپس بارسلونا برای انتقال او 20 میلیون یورو هزینه کرد. راکیتیچ در حال حاضر تبدیل به بازیکنی کامل شده و جایگاهش را در بارسلونا پیدا کرده است.
آرتورو ویدال که بازیکنی قوی، خستگی ناپذیر، تکنیکی و جنگنده است، چند سال پیش بوندسلیگا را به مقصد یونتووس ترک کرد. هافبک شیلیایی با 12 و نیم میلیون یورو از بایرلورکوزن به این تیم ایتالیایی پیوست. ویدال دل هوارادان تورینی را به دست آورد. بازیکن شیلیایی اکنون در بایرن مونیخ بازی می‌کند.
در سال 1994 در برزیل از مهاجمی به نام رونالدو صحبت می‌شد. بازیکن کوریزیرو، دفاع حریفان را آزار می‌داد. آیندهوون 6 میلیون دلار برای او هزینه کرد. دو سال بعد زمانی که تبدیل به یک سوپر استار شد، با 15 میلیون یورو به بارسلونا رفت.
آندرا پیرلو پس از 10 سال میلان را به مقصد یونتووس ترک کرد. باشگاه تورینی هیچ هزینه‌ای برای این جا‌به‌جایی صرف نکرد. در حالی که میانه میدان یونتووس به مدت چهار سال در اختیار پیرلو بود، میلان وارد بحران شد.

 

آندرا پیرلو
در سال هم 2007 کسی دیگو کاستا را نمی‌شناخت و اتلتیکو مادرید با یک و نیم میلیون یورو مهاجم برزیلی را از براگا پرتغال خرید. کاستا زمان زیادی صبر کرد تا جز بازیکنان اصلی تیم دیگو سیمئونه شود اما هیچ‌کس نمی‌تواند نمایش تحسین برانگیز او را در ترکیب روخی بلانکو نادیده بگیرد.
رادامل فالکائو، مهاجم زهردار پورتو در سال 2009 با مبلغ پنج میلیون یورو از ریورپلاته به این تیم پیوست. بازیکن اهل کلمبیا سپس برای تیم‌های اتلتیکو مادرید، موناکو، منچستریونایتد و چلسی بازی کرده است. او به ببر کلمبیا معروف شد و هیچ مدافعی نبود که بتواند او را متوقف کند. هرچند که او پیش از جام جهانی 2014 دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و هنوز نتوانسته است خودش را پیدا کند.
یکی از گرانترین انتقال‌های تاریخ متعلق به کاکا است. میلان برای انتقال او از سائوپائولو هشت میلیون یورو هزینه کرد. بازیکن برزیلی با نمایش خوبی که داشت، تماشاگران حاضر در ورزشگاه سن سیرو را هیپنوتیزم می‌کرد. او در سال 2009 با قراردادی به ارزش 69 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نيما
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
4
30
سال 1993 مگه واحد پولی به نام یورو داشتیم که اریک کانتونا به مبلغ 1.8 میلیون یورو خریداری بشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
1
شاید آیالا ارزون بود ولی از اول بازیکن درجه یکی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
1
یعنی اینکه باشگاه قبلی توان پرورش استعداد هایشان را نداشته اند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
3
سلام
معادل پولی که آن زمان هزینه شده به زمان حال و یورو محاسبه شده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار