پیشگیری از بروز بیماری سرطان با مصرف روغن زیتون
کد خبر: ۲۰۲۹۶
تاریخ انتشار: 2015 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
چربی روغن زیتون یکی از چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی به سلول ها می دهد، یعنی مقاومت سلول ها را در برابر بیماری سرطان افزایش می دهد.
پیشگیری از بروز بیماری سرطان با مصرف روغن زیتون به گزارش «تابناک باتو» رضا زاده دباغ، مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: روغن زیتون که عصاره میوه زیتون است یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روغن گیاهی است که نه تنها دارای طعم مطلوب بلکه سرشار از خواص مفید است.

همچنین بیش از 3 نوع چربی موجود در روغن زیتون یعنی حدود 90 درصد را اسیدهای چرب اشباع  نشده تشکیل می دهد.

پیشگیری از بروز بیماری سرطان با مصرف روغن زیتون


البته باید اذعان کرد که چربی روغن زیتون یکی از چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی به سلول ها می دهد، یعنی مقاومت سلول ها را در برابر بیماری سرطان افزایش می دهد.

براساس تحقیقات صورت گرفته به دلیل مصرف روزانه زیتون در کشورهای مدیترانه، انواع بیماری سرطان و سکته های قلبی آمار بسیار پایین تری را در این مناطق نسبت به سایر نقاط جهان نشان می دهد.

افرایش حافظه و یادگیری کودکان با مصرف روغن زیتون


ناگفته نماند که مصرف روغن زیتون به ویژه در سنین رشد باعث بهبود حافظه و افزایش قدرت یادگیری در کودکان می شود و به خانم های باردار توصیه می شود برای تامین چربی مورد نیاز بدنشان از روغن های گیاهی به ویژه زیتون استفاده کنند.

شادابی پوست با مصرف روغن زیتون


همچنین باید تصریح کرد که چربی روغن زیتون تنها چربی است که باعث کاهش LDL یا کلسترول بد در خون می شود و ریسک ابتلا به سکته قلبی را پایین می آورد، اما کلسترول مفید یا همانHDL را افزایش می دهد.

روغن زیتون حاوی ویتامین c است که این ویتامین برای حفظ پوست و مو ضروری است و مصرف مداوم روغن زیتون پوست را شاداب نگاه می دارد و کمک  می کند که سلول های پوست فرم انعطاف پذیری خود را حفظ کنند.
حسین عبدالعزیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار