نظر کارگردان «پدرخوانده» درباره اسلام
کد خبر: ۲۰۲۹۳
تاریخ انتشار: 2015 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
فرانسیس فوردکاپولا در آغاز جشنواره فیلم مراکش از مفاهیم زیبای موجود در قرآن کریم گفت.

جشنواره فیلم مراکش با سخنان فرانسیس فوردکاپولا درباره حملات تروریستی اخیر پاریس و نقش فیلمسازان در زمان بحران‌های اینچنین آغاز به کار کرد. کارگردان «پدرخوانده» علاوه بر این از موانع پیش روی فیلمسازان برای ساخت فیلم‌هایی که توانایی تغییر جهان را دارند، سخن گفت.

کاپولا گفت : «درست است که هنر توانایی تغییر دادن دنیا را دارد اما اشتباه نکنید زیرا استفاده از این هنر در اختیار هنرمندان نیست. امروز اگر می‌خواهید بدانید که اداره‌کنندگان جهان چه کسانی هستند باید کارفرمایان هنرمندان را بشناسید، شرکت‌های گوناگونی که هنرمندان برای آنها کار می‌کنند.»

او در ادامه افزود : «زبان سینما در آغاز قرن گذشته به دست پیشگامانی که به راحتی دست به تجربه‌های جدید می‌زدند، خلق شد اما امروز دیگر نمی‌توان با فراغ بال سراغ تجربه‌های جدید رفت. کسانی که کنترل سینما را در اختیار دارند به دنبال کسب سود بیشتر از این صنعت هستند. اکنون زمان تصمیم‌گیری است : ما هنرمندان توانایی تغییر دنیا را داریم اما برای این کار نیاز است که برای دست زدن به تجربیات تازه آزادی داشته باشیم.»

کارگردان «اینک آخرالزمان» در ادامه با اشاره به بحران جهان عرب گفت : «اتفاقات حال حاضر در جهان اسلام مایه‌ی دلشکستگی و اندوه است. اگر قرآن را بشناسید متوجه می‌شوید که نخستین کلمات آن این است، خداوند بخشنده و مهربان است. این واژه‌ها ریشه‌ی آن دین زیبا است که امروزه درست درک نشده است.»

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار