ترسناک ترین نویسندگان دنیا+عکس
کد خبر: ۲۰۱۹
تاریخ انتشار: 2015 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
این همه برای گیج کردن شما در ابتدای راه کافی است، اما نترسید و با من همراه باشید تا فهرستی از بهترین نویسندگان ژانر وحشت را به شما معرفی کنم؛ لیستی از مشترکات نویسندگان مدرن و کلاسیک که داستان های ارواح را بازگو کردند و خواننده را در خون غلت می دهند…

ترسناک ترین نویسندگان دنیا,اگر قصد کرده اید فهرستی از ترسناکترین نویسنده های دنیا تهیه کنید، باید قبل از هر چیز خودتان را آماده حرکت در مسیری طولانی و هولناک کنید.

 معمولاً در فهرست های مختلف و منابع گوناگون هر یک نویسنده هایی را براساس معیارهای متفاوتی معرفی کرده اند، اما تهیه این فهرست دشواری های خاص خودش را دارد.

 داستان پردازی پیرامون ارواح و غول ها و… هزاران سال قدمت دارد و هر فرهنگی شخصیت های ترسناک خودش را به شیوه های خاص تعریف می کند.

 این شخصیت ها در فرهنگی «ومپایر» یا خون آشام، و در فرهنگی دیگر جن و غول هفت سر نامیده می شوند.

 البته تاریخ هم گواهی می دهد که بیشترین داستان های ارواح در طول قرن 18 و اوایل قرن ن19 نوشته شده اند؛ زمانی که ریشه های ادبی داستان های ترسناک جان گرفت.

یکی دیگر از دلایل دشواری تهیه فهرست های این چنین این است که بسیاری از نویسندگان در طول حیات حرفه ای خودشان ژانرهای مختلفی را تجربه کرده اند و در کنار ژانر کلاسیک،

 یک یا چند اثر هم در زمینه رمان های ایروینگ پدر ادبیات داستانی  امریکا اشاره کرد که با کتاب «افسانه اسلیپی هالو» که توسط تیم پرتون به فیلم تبدیل شده است، ژانر وحشت را تجربه کرده، اما هیچ وقت به عنوان یک نویسنده داستان های وحشتناک شناخته نشده است.

 این همه برای گیج کردن شما در ابتدای راه کافی است، اما نترسید و با من همراه باشید تا فهرستی از بهترین نویسندگان ژانر وحشت را به شما معرفی کنم؛ لیستی از مشترکات نویسندگان مدرن و کلاسیک که داستان های ارواح را بازگو کردند و خواننده را در خون غلت می دهند…

 

استیون کینگ
ترسناک ترین نویسندگان دنیاچه بخواهید چه نخواهید، در طول 40 سال گذشته هیچ کس بیش از استیون کینگ در ژانر وحشت مطرح نبوده است. استیون کینگ نویسنده پرکاری با بیش از 200 عنوان کتاب است و با کمی اغراق می توان ادعا کرد تمام آثار او در قالب سینما یا تلویزیون به تصویر کشیده شده.

 در بین این آثار می توان به شاهکارهای سینمایی مانند:

 «ارواح» به کارگردانی استن وینستون و بازی مایکل جسکون، «کری» به کارگردانی برایان دی پالما، «میزری» به کارگردانی راب راینر، «1408» به کارگردانی میکاییل هاف استروم، «درخشش» به کارگردانی استنلی کوبریک،

 «رهایی از شائوشنک» به کارگردانی فرانک دارابونت، «مسیر سبز» به کارگردانی فرانک دارا بونت و «مه» به کارگردانی فرانک دارابونت اشاره کرد. بیش از 300میلیون نسخه از کتاب های کینگ در سراسر جهان به فروش رفته که خود نشان از قدرت این نویسنده در ترساندن مخاطبان خود دارد.

 از استیون کینگ چندین رمان بلند و داستان کوتاه به زبان فارسی ترجمه شده است.

 

روبرت بلوخ


ترسناک ترین نویسندگان دنیا

اگرچه ممکن است شما روبرت بلوخ را نشناسید، اما حتما فیلم «روانی» هیچکاک را دیده اید؛ فیلمی که داستان آن براساس زمان ترسناک و سرد روبرت نوشته شده است.

 باید بدانید که ایده های ترسناک روبرت دست مایه بسیاری از داستان ها قرار گرفت و فیلم های زیادی با استفاده از شخصیت های روبروت ساخته شد که «روح» هیچکاک معروف ترین آن است.

 

رامسی کمپبل

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

در طول دهه 1960 اقتباس های بسیاری از رمان های کمپبل صورت گرفت و او همان قدر که در ترساندن خوانندگانش در رمان های بلند تبحر دارد، در داستان های کوتاه هم می تواند شما را میخکوب کند.

 مجموعه هایی مانند «تنها با وحشت» (1993) «شیاطین در روشنایی روز» (1973) و «توسط یک مرده گفته شده» (2003) نمونه ای از داستان های کلاسیک کوتاه اوست.

 داستان «پوزخندی از تاریکی» یکی از بهترین رمان های ترسناک سال 2008 بود. کمپبل برنده دو جایزه استوکر و 9 جایزه داستان تخیلی بریتانیا شده است.

 

پیتراستراب

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

اگر سایه عظیم استفان کینگ بر داستان های وحشتناک نیفتاده بود، پیتر استراب حتما به عنوان معروف ترین نویسنده ژانر ترسناک آمریکای 30 سال اخیر انتخای می شد.

 از قضا این دو نویسنده با هم در دو رمان پرفروش همکاری کرده اند؛ «خانه سیاه» و «طلسم» که هر دو هم به فارسی ترجمه شدند. استراب چهار جایزه استوکر را برای بهترین نویسنده رمان های ترسناک دریافت کرده است.

 

ام. آر. جمیز

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

زمانی که صحبت از داستان های ترسناک است، ناخودآگاه صحبت انگلیس به میان می آید؛ کشوری که تاریخ غنی در ادبیات وحشت دارد. برخی از بهترین نویسندگان ادبیات انگلیس مثل چارلز دیکنز و رابرت لویس استیونسون هم در این زمینه قلم زده اند.

 در فرهنگ عمومی انگلیس پس زمینه های داستان های ارواح و نیروهای ماورالطبیعه طرفداران زیادی دارد و هیچ نویسنده ای بهتر از جیمز رودز مونتاک به عنوان معرف این فرهنگ پیدا نخواهید کرد.

 جیمز یک محقق شناخته شده قرون وسطا است که کتاب های متعددی را در مورد موضوعات تاریخی نوشته، اما داستان های ارواحش است که او را مشهور کرده است.

 «کافیه سوت بزنی تا بیام سراغت خانم جون» معروف ترین اثر اوست؛ داستانی در مورد یک مرد که یک سوت باستانی را یپدا می کند؛

 سوتی که در زیر شن های ساحل پنهان بوده است و زمانی که در سوت می دمد، چیزهایی احضار می شود. اقتباس های بسیاری از داستان های جیمز در شبکه بی بی سی انجام شده و یک فیلم براساس همین داستان ساخته شده است.

 درواقع جیمز از آن دست نویسنده هایی است که پس از صد سال هم می تواند شما را بترساند! از آن جایی که کپی رایت مولف پایان یافته، به راحتی می توانید کتاب های او را بخوانید، فقط کافی است که اسمش را در گوگل جست و جو کنید.

 

اچ پی لاو کرافت

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

تاثیرات لاو کرافت راحتی 70 سال پس از مرگش هم نمی توان منکر شد. نوشته های او در آثار بسیاری از نویسندگان پس از او از جمله رابرت دبلیو چ امبرز، لورد دانسی، آمبروس بیرسن و پو تاثیر گذاشته است.

 

ریچارد متسون

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

رمان «من افسانه هستم» متسون بدون شک یکی از 10 رمان برتر ژانر وحشت است؛ رمانی که براساس آن چهار فیلم سینمایی ساخته شده، گرچه هالیوود نتوانست در برگردان سینمایی این اثر موفق باشد و فیلم اصلا نماینده کتاب نیست.

 در نتیجه به شما توصیه می کنم که حتما اصل کتاب را بخوانید. فیلم هایی چون «چه آرزوهایی برآورده می شوند»، «پژواک ها» و «مرد شگفت انگیز»، براساس رمان های این نویسنده 85 ساله ساخته شده است.

هم چنین فیلم «دوئل» اولین اثر استیون اسپیلبرگ در کارنامه حرفه ای اش است که براساس داستان ریچارد متسون ساخته شده است.

 

کلیو بارکر

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

یکی از مطرح ترین اتفاقات در ادبیات ترسناک 25 سال گذشته انتشار «کتاب های خونین» کلیو بارکر است که خوانندگان این ژانر نباید از دستش بدهند.

 این کتاب ها بر ادبیات وحشت تاثیر گذاشت و حتی استیون کنیگ هم این کتاب را به عنوان «آینده وحشت» نامید. از کتاب های بارکر اقتباس های زیادی صورت گرفته، اما در طول دو دهه اخیر بارکر بیشتر وقت خود را صرف نقاشی و نوشتن ژانرهای دیگر کرده است.

 هواداران بارکر امیدوارند که او به زودی به ژانر وحشت برگردد.

 

ادگار آلن پو

ترسناک ترین نویسندگان دنیا

مانند بسیاری از نویسندگان ژانر وحشت ادگار آلن پو هم در جوانی مرد و کسی نمی تواند حدس بزند که اگر او زمان بیشتری زنده بود، چه آثاری می توانست تحویل جامعه وحشت بدهد. کارهای آلن را نمی توان با واژه ای جز خوفناک توصیف کرد.

 او شیفته مرگ و پس زمینه شکنجه و دنیای ارواح است. «گربه سیاه»، «زنده به گور»، «زوان خاندان آشر»، «قلب رازگو» و «قتل در خیابان مورگ»،

 جمله آثار اوست که همه به صورت فیلم یا سریال تلویزیونی در آمده اند، فیلمنامه ای اقتباسی از «گربه سیاه» در همین اواخر نشان می دهد که این نویسنده پس از 150 سال هنوز زنده است.

منبع:پارس ناز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار