مارشاملو با رویه نارگیل
کد خبر: ۱۹۵۳۸
تاریخ انتشار: 2015 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
نصف پيمانه آب را روي حرارت بگذاريد، وقتي گرم شد از روي حرارت برداريد و روي آن پودر ژلاتين را بپاشيد.
مواد  لازم

2 ق س پودر ژلاتين
2 /1 پيمانه آب + 1 پيمانه اضافه
2 /1 ق‌چ وانيل
50 گرم شكلات سفيد
2 پيمانه شكر
4 /1 ق‌چ رنگ خوراكي مجاز
1 پيمانه پودر نارگيل

مارشاملو با رویه نارگیل

طرز تهیه:


نصف پيمانه آب را روي حرارت بگذاريد،  وقتي گرم شد از روي حرارت برداريد و روي آن پودر ژلاتين را بپاشيد. احتياجي نيست ظرف را روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد. كمي هم بزنيد تا ژلاتين در آب حل شود.
يك پيمانه آب را روي حرارت ملايم بگذاريد. شكر را به آن بيفزاييد و هم بزنيد تا جايي كه شكر در آب حل شود، اما تغيير رنگ ندهد. حالا ژلاتين حل‌شده در آب را به شربت آب و شكر اضافه كنيد و خوب هم بزنيد. حرارت را زياد كنيد تا بجوشد و غليظ شود.

بعد از يك ربع كه مواد روي حرارت جوشيد، وقتي موقع هم زدن رد قاشق روي مواد ماند ظرف را از روي حرارت برداريد. وانيل و رنگ خوراکی را اضافه كنيد. مواد را با همزن هم بزنيد. حدود پنج دقيقه هم زدن كافي است كه مواد مانند سفيده تخم‌مرغ زده شده از ظرف نريزد.

درون قالب را كه سيني ديواره‌دار كم‌عمقي است (مثل ظرف باقلوا) يك كيسه فريزر پهن كرده و روي آن را چرب كنيد. مخلوط را روي كيسه بريزيد و پخش كنيد. با قاشق چرب روي آن را فشار دهيد تا صاف شود. اگر ترك خورد نگران نباشيد. حالا ظرف را در دماي محيط بگذاريد تا سفت شود.

شكلات سفيد را با یک قاشق مرباخوري روغن مايع روي بخار كتري بگذاريد و هم بزنيد تا روان شود. حالا شكلات را روي مارشمالو بريزيد. روي آن پودر نارگيل هم مي‌توان ريخت. صبر كنيد تا مواد سفت شوند. بعد با چاقوي خيس مارشمالو را برش بزنيد و در ظرف بچينيد.

آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار