روش های مختلف بستن شال یا روسری
کد خبر: ۱۹۴۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2015 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
درواقع شال یا روسری با سطح وسیع کاربردی که دارند به یک بخش جدانشدنی از تیپ و مد خانم‌ها تبدیل شده‌اند. به همین دلیل انتخاب جنس مناسب، شیوه بستن و مدل استفاده از شال یا روسری می‌تواند در بهتر شدن یا حتی بدتر شدن تیپ شما تأثیر به سزایی داشته باشد.
بهترین لباس‌ها و کفش‌ها بدون پوشیدن و استفاده مناسب از شال یا روسری شاید چندان به چشم نیایند. درواقع شال یا روسری با سطح وسیع کاربردی که دارند به یک بخش جدانشدنی از تیپ و مد خانم‌ها تبدیل شده‌اند. به همین دلیل انتخاب جنس مناسب، شیوه بستن و مدل استفاده از شال یا روسری می‌تواند در بهتر شدن یا حتی بدتر شدن تیپ شما تأثیر به سزایی داشته باشد.

آشنایی با فرم صورت موضوعی است که کمک زیادی به زیبا شدن ظاهر خانم‌ها می‌کند. اگر شکل هندسی صورت‌تان را بدانید، آن‌وقت علاوه بر اینکه می‌توانید مدل‌های مناسبی برای فرم موهای‌تان پیدا کنید، به‌راحتی هم می‌توانید انتخاب مناسبی درزمینهٔ شال و روسری داشته باشید.

- اگر صورت مستطیلی دارید، طول صورت از عرض بزرگ‌تر و پیشانی و فک هم‌اندازه و لبه‌های تیز دارد. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه‌تر کنید و لبه‌های تیز صورت گرد شود. شال‌ها بهترین گزینه برای صورت‌های مستطیلی شکل هستند. شما می‌توانید با شال گوشه‌های صورت‌تان را گرد کنید و تا آنجا که امکان دارد سعی کنید شال و روسری‌هایی با طرح‌ چهارگوش استفاده نکنید. سعی کنید روسری و شال خود را به‌صورت گرد ببندید. برای این کار حتماً کناره‌های روسری و شال را به داخل بزنید تا گونه‌های‌تان مشخص شود. از مدل‌هایی که در پشت بسته می‌شوند انتخاب نکنید. همچنین سعی کنید روسری و شال‌هایی بخرید که پارچه‌های نرم و لخت داشته باشند.

- اگر صورت بیضی دارید، نگران مدل خاصی نباشید چراکه بیشتر مدل‌ها برای شما مناسب هستند. شما با صورت بیضی می‌توانید شال و روسری خود را به‌دلخواه ببندید؛ اما اگر فکر می‌کنید صورت‌تان کشیده است بهتر است هدبند یا دستمال سر از زیر روسری یا شال ببندید. در این حالت هم کناره‌های شال یا روسری‌ را به داخل بزنید تا گونه‌ها مشخص‌تر شود.

- اگر صورتتان مثلثی شکل است، چون عرض چانه خیلی کم و چانه نوک‌تیز است و در عوض پیشانی عریض، باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شود. روسری و شال را طوری سر کنید که گوشه‌های پیشانی‌تان پوشیده شود. می‌توانید تیزی چانه را با روسری و شال بگیرید به این صورت که شال و روسری را طوری ببندید که قسمت پایین چانه پوشیده شود.

- در صورت‌های مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد، بنابراین باید این لبه‌ها را با روسری و شال گرد نشان دهید. شال‌ها بهترین گزینه برای صورت‌های مربعی شکل است. شما می‌توانید با استفاده از شال، گوشه‌های مربعی صورت‌تان را گرد کنید. سعی کنید شال یا روسری‌هایی که طرح‌های چهارگوش دارند یا مدل‌هایی که از پشت بسته می‌شوند انتخاب نکنید. شال‌هایی با جنس‌های نرم و لَخت به درد افرادی می‌خورند که صورت‌های مربع شکل دارند.

  - در صورت‌های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می‌توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرید. به‌هیچ‌وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شود. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره‌تر و به‌صورت مستطیلی سر کنید. کناره‌های شال و روسری را به‌هیچ‌وجه تا نزنید. از پارچه‌های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

- نوع دیگری از فرم صورت،‌ صورت ذوزنقه‌ای است. در این فرم صورت‌ عرض پیشانی از عرض چانه بزرگ‌تر است و پیشانی بسیار باز و بزرگ است. شما باید برعکس حالت مدل ذوزنقه‌ای قبلی عمل کنید. از هدبند یا کلاه‌های تیره انتخاب کنید یا روسری و شالتان را طوری بپوشید که لبه‌های پیشانی گرفته شود.

نمونه‌های تصویری بستن شال را در اینجا ببینید.

بستن شال یا روسری متناسب با فرم صورت

بستن شال یا روسری متناسب با فرم صورت

بستن شال یا روسری متناسب با فرم صورت

بستن شال یا روسری متناسب با فرم صورت

بستن شال یا روسری متناسب با فرم صورت


مدآنلاین




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
7
این روش مربوط به کشورهای عربی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
پ ن پ، می خواستی روش غربی معرفی کنیم؟!!
ناشناس
| |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
ولی روشهای زیبایی هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار