اسکلت دایناسور رکورد حراج را زد
کد خبر: ۱۹۲۵۱۸
تاریخ انتشار: 2020 October 12    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
اسکلت یک دایناسور «تیرانوسور رکس» که با لقب «اِستن» شناخته می‌شود به حدود چهار برابر قیمت تخمینی که برایش در نظر گرفته شده بود به فروش رفت. به این ترتیب با به فروش رسیدن «اِستن» به قیمت ۳۱.۸ میلیون‌ دلار، این اسکلت ۱۲ متری متعلق به یک دایناسور به گران‌ترین اثر این حراجی تبدیل شد.

اسکلت دایناسور رکورد حراج را زد«تابناک با تو» - اسکلت یک دایناسور به گران‌ترین اثر فروخته‌شده در یک حراجی تبدیل شد که با حضور آثار هنری هنرمندان مشهور برگزار شده بود.

اسکلت یک دایناسور «تیرانوسور رکس» که با لقب «اِستن» شناخته می‌شود به حدود چهار برابر قیمت تخمینی که برایش در نظر گرفته شده بود به فروش رفت.

اسکلت دایناسور رکورد حراج را زد

به این ترتیب با به فروش رسیدن «اِستن» به قیمت ۳۱.۸ میلیون‌ دلار، این اسکلت ۱۲ متری متعلق به یک دایناسور به گران‌ترین اثر این حراجی تبدیل شد. در این حراجی آثاری از نقاشان نامدار جهان همچون «پیکاسو»، «پولاک» و «مونه» نیز به فروش رسیدند.

این اثر در جریان یک جدال ۲۰ دقیقه‌ای بین خریداران با قیمت پایه سه میلیون دلار، در نهایت به قیمت ۳۱.۸ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس رسید.

اسکلت این دایناسور تقریبا ۶۷ میلیون ساله در سال ۱۹۸۷ و در داکوتای جنوبی توسط یک دیرینه‌شناس آماتور به نام «استن سکریسون» کشف شد.

«استن سکریسون» در آن زمان این اسکلت را به دانشمندان نشان داد که آن‌ها این اسکلت را به اشتباه به عنوان بقایای دایناسور «تریسراتوپس» شناسایی کردند.

کشف بقایای «تریسراتوپس»‌ها در جهان دیرینه‌شناسی نسبتا عادی است، بنابراین کشف این اسکلت تا پیش از آن‌که «استن سکریسون» آن را در سال ۱۹۹۲ نزد موسسه «بلک هلیز» در داکوتای جنوبی ببرد، توجه زیادی جلب نکرد.

اسکلت دایناسور رکورد حراج را زد

به گفته مدیر بخش تاریخ طبیعت و علوم حراجی کریستیز، دانشمندان موسسه «بلک هیلز» به سرعت متوجه شدند چیزی که در مقابل آن‌هاست بسیار ویژه است و به این ترتیب اسکلت (STAN) را به عنوان بقایای متعلق به یک «تیرانوسور رکس» شناسایی کردند.

ارزش تقریبی این اثر بین شش تا هشت میلیون دلار برآورد شده بود.

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار