توضیح درباره خودکشی کارگر شرکت نفتی
کد خبر: ۱۸۲۰۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 13    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
موسسه حفاظتی ومراقبتی نظم‌آفرینان ایمان در خصوص کارگر طرف قرارداد این شرکت که بامداد پنجشنبه در محل کارش در محدوده چاه شماره ۱۹میدان نفتی یادآوران در غرب خوزستان خودکشی کرد اطلاعیه صادر کرد.

موسسه حفاظتی ومراقبتی نظم‌آفرینان ایمان در خصوص کارگر طرف قرارداد این شرکت که بامداد پنجشنبه در محل کارش در محدوده چاه شماره ۱۹میدان نفتی یادآوران در غرب خوزستان خودکشی کرد اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه که روز جمعه صادر شد آمده است "این موسسه در پی انتشار اخباری که جانب انصاف در نقل‌ و انتقال آن رعایت نشده است در این لحظات حزن‌انگیز جهت تنویر افکارعمومی و ارائه گواه و مدرک جهت قضاوت صحیح ناچار به ادای پاره‌ای توضیحات است.

در این اطلاعیه تصریح شده است هرچند که ترجیح بر این بود توضیحات در این باره پس از برگزاری مراسم سوگواری دوشادوش خانواده محترم محمدی روشن ارائه شود.

این اطلاعیه می افزاید:لازم به توضیح است که حقوق و مزایای اسفندماه و عیدی و سنوات مرحوم محمدی روشن به‌طور کامل و بر اساس قانون کار و قرارداد منعقده پرداخت شده است که مدارک روزهای حضور ایشان در محل کار و اسناد پرداختی در پیوست یک ارائه شده است.

در ادامه امده است در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته قرارداد وی به دلیل یک مشکل شخصی تمدید نگردیده و بازگشت به محل کار منوط به حل مشکل وی شد.

این اطلاعیه افزود: بر اساس مدارک موجود که در صورت نیاز قابل ارائه است متعاقبا مرحوم به مدت ۲۱ روز در موسسه شفا تحت مداوا قرار گرفته و پس از طی این دوران با مساعدت موسسه نظم آفرینان ایمان به محل کار خود بازگشته است.

در فراز دیگری از این اطلاعیه آمده است "لازم به ذکر است که موعد پرداخت حقوق اردیبهشت، بر اساس روال در پانزدهم ماه بعد یعنی نیمه خرداد بوده است که تا به امروز با ۶ روز تأخیر و دیر کرد مواجه شده است.

این شرکت افزود: حال قضاوت با افکارعمومی و وجدان‌های بیداراست که آیا ۶ روز دیرکرد می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتکاب به خودکشی آن هم در محل کار باشد؟ قطعاً علل و عوامل و انگیزه وقوع این حادثه تلخ را باید در جای دیگری به جز محیط کارجست.

در ادامه امده است بار دیگر متذکر می شویم که علل و عوامل وقوع این حادثه تلخ ارتباطی به محیط کار و مسائل کاری ندارد.

این اطلاعیه‌ ‎می‌افزاید"موسسه نظم آفرینان ایمان همه مدارک ومستندات موجود و مورد درخواست مقامات قضایی را تحویل مسئولان ذیربط داده است و خود را موظف به ادای تمامی حق‌ وحقوق قانونی در قبال همکار مرحوم و خانواده محترم وی دانسته و از انجام هیچ وظیفه‌ای فروگذار نخواهیم کرد.

دستور وزیر نفت برای پیگیری خودکشی عمران محمدی روشن

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پی مرگ کارگر شرکت پیمانکاری موسسه نظم آفرینان ایمان محمدرضا شمسایی مشاور خود را مامور پیگیری علت واقعی حادثه خودکشی این کارگر کرد.

در همین حال پلیس آگاهی خوزستان در حال بررسی جوانب و علل دقیق خودکشی عمران محمدی روشن استو قرار است پس از انجام تحقیقات کامل علت این خودکشی به دستگاه قضایی و افکار عمومی اعلام شود.

شرکت‌های پیمانکاری نفتی زیادی در بلوک‌ها و میدان‌های نفتی مستقل و مشترک غرب خوزستان در محدوده شهرستان های خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه در حال فعالیت هستند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
7
شش روز برای یک کارگر زمان زیادی هست. ببینید چه بر سر این بنده خدا آورده اید که دست به خودکشی زده است. فقط می توان گفت خجالت آور است. هر چند تقاص این ظلم را در این دنیا محققا پس خواهید داد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
5
مملکتیه داریم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار