قیمت مرغ به کاهش یافت
کد خبر: ۱۸۱۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 12    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ به ١١ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش یافته است، گفت: تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید ٣.٥ هزارتومان زیان می کنند.

نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ به ١١ هزار و ٥٠٠ تومان کاهش یافته است، گفت: تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید ٣.٥ هزارتومان زیان می کنند.

حبیب اسدالله نژاد قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را به صورت نقدی حدود ٧٥٠٠تومان و به صورت مدت دار ٨٠٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ گرم نیز در بازار به ١١٠٠٠ تا ١١٥٠٠ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده تا ٩ هزارتومان نیز رسیده بود، افزود: شرایط تولیدکنندگان به دلیل مازاد تولید، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی مجدداً به حالت بحرانی رسیده است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه صادرات برای کمک به تولید باید پایدار باشد، افزود: روی صادرات مقطعی و خرد نمی‌توان مانور داد و صادرات به شکل موجود نمی‌تواند مشکلات صنعت را حل کند.

وی قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم مرغ زنده را در حال حاضر حداقل ١١ هزارتومان اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان هم اکنون در هرکیلوگرم تولید ٣٥٠٠ تومان زیان می‌کنند.

اسدالله نژاد تصریح کرد: بخشی از این هزینه‌ها کاذب و غیرواقعی است که درسایه سودجویی عده‌ای و عدم نظارت دستگاه‌های مسئول به تولید و مصرف تحمیل می‌شود چراکه واردات نهاده‌های دامی با ارز دولتی انجام می‌شود و نباید با چنین ارقام سرسام آوری به دست تولیدکننده برسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هر واحد مرغداری با ٤٠ هزارقطعه ای در هر دوره پرورش که حدود ٢.٥ ماه طول می‌کشد بین ٣٥٠ تا ٤٠٠ میلیون تومان زیان می‌کند، افزود: به همین جهت واحدهای تولیدی از چرخه تولیدی خارج می‌شوند و این هشداری است برای کاهش تولید در ماه‌های آینده.

این مقام مسئول اضافه کرد: با ادامه این روند در حدود ٦ ماه آینده در تأمین گوشت مرغ وابسته خواهیم شد آن هم در سالی که به نام جهش تولید مزین شده و مسئولان مربوطه از جمله وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از این شرایط باید تمهیدات لازم را بیندیشند.
مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرغدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
1
دیگه برای تمهیدات لازم دیر شده برادر، با 200 میلیون ضرر ورشکست شدیم، مرغداری رو داریم خراب میکنیم آهن و زمینش رو بفروشیم بدیم طلب کارها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار