دسر خوشمزه و آسانی که با کادایف تهیه می‌شود
کد خبر: ۱۸۱۹۷۱
تاریخ انتشار: 2021 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
در این گزارش شما را با طرز تهیه فرنی و کادایف آشنا خواهیم کرد. تلفیق این دو با یکدیگر دسر خوشمزه‌ای را خلق می‌کند و روش تهیه آن بسیار ساده است، فقط کافی است این مراحل را یکی پس از دیگری انجام بدهید. مواد لازم برای۶ نفر...

فرنی با کادایف، دسر خوشمزه‌ای که راحت درست می‌شوداختصاصی«تابناک با تو»؛ در این گزارش شما را با طرز تهیه فرنی و کادایف آشنا خواهیم کرد. تلفیق این دو با یکدیگر دسر خوشمزه‌ای را خلق می‌کند و روش تهیه آن بسیار ساده است، فقط کافی است این مراحل را یکی پس از دیگری انجام بدهید.


مواد لازم برای۶ نفر

رشته کادایف ۲۰۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۱/۲ پیمانه
شکر ۵ قاشق غذا خوری
کره ۵۰ گرم
خامه‏ ۲۰۰ گرم
شیر ۳ پیمانه
گلاب ۱/۲ پیمانه

فرنی با کادایف، دسر خوشمزه‌ای که راحت درست می‌شود

طرز تهیه

۱- طرز تهیه کادایف:کره را در تابه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود،رشته های کادایف را با دست خرد کنید و همراه شکر(۲ق) داخل تابه بریزید و مرتب هم بزنید تا رشته ها به کره آغشته شودوقتی رنگ رشته ها طلایی شد تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

۲- طرز تهیه فرنی: برای تهیه فرنی در یک ظرف آرد و نشاسته ذرت و شکر (بستگی به ذائقتون می توانید شکر بیشتری اضافه کنید)را با هم مخلوط کنید، سپس شیر را کم کم به آنها اضافه کرده، به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله نشود،خامه و گلاب را هم به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

۳- حالا باید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد داخل آن را مرتب هم بزنیدتا مواد غلیظ شوند، در این صورت فرنی آماده است. فرنی را کنار بگذارید تا خنک شود. 

۴- یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید نیمی از رشته های کادایف را داخل ظرف قرار دهید، حالا فرنی را روی رشته ها بریزید. مابقی رشته ها راهم روی فرنی ریخته و با قاشق آنها را داخل ظرف پخش کنید و داخل یخچال قرار دهید تا فرنی خنک شود. 

سایر نکات
۱)دسر را داخل ظرف های یکنفره هم میتوانید بریزید.
۲)در آخر روی دسر رو با مغز گردو و پسته تزیین کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار