گراتن سیب زمینی با پیاز کاراملی
کد خبر: ۱۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار: 2020 June 09    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
امروز در نظر داریم آموزش پخت گراتن سیب زمینی با پیاز کاراملی را برای شما قرار دهیم. برای آشنایی با مراحل پخت و مواد اولیه، با ما همراه باشید. سیب‌زمینی‌ها را به مدت بیست دقیقه، آب پز می‌کنیم. پس از سرد شدن سیب‌زمینی‌ها، آنها را به شکل ورقه‌ای، برش می‌دهیم.

گراتن سیب زمینی با پیاز کاراملی

اختصاصی تابناک باتو؛ امروز در نظر داریم آموزش پخت گراتن سیب زمینی با پیاز کاراملی را برای شما قرار دهیم. برای آشنایی با مراحل پخت و مواد اولیه، با ما همراه باشید.

 

گراتن سیب زمینی با پیاز کاراملی

مواد لازم:

سیب زمینی: 750 گرم
پیاز: 250 گرم
پنیر پیتزا (یا هر نوع پنیر دیگری که در اختیار داشتید): 250 گرم
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای: دو قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک: یک قاشق غذاخوری
خامه‌ی آشپزی: 500 گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب‌زمینی‌ها را به مدت بیست دقیقه، آب پز می‌کنیم. پس از سرد شدن سیب‌زمینی‌ها، آنها را به شکل ورقه‌ای، برش می‌دهیم. روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. پیاز خلالی خرد شده را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شوند.

شکر قهوه‌ای را به همراه سرکه‌ی بالزامیک به پیاز اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا پیازها کاملا کاراملی شوند. ظرف مناسبی را برای قرار دادن در فر انتخاب کرده و کف آن را با نیمی از پیازهای کاراملی شده می‌پوشانیم.

نیمی از سیب‌زمینی‌های ورقه ورقه شده را روی پیازها می‌چینیم. نیمی از پنیر رنده شده را به همراه نمک و فلفل و نیمی از خامه‌ی آشپزی، روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. بقیه‌ی مواد را به همان ترتیب قبل، اضافه می‌کنیم. فر را با دمای 180 درجه روشن کرده و ظرف را به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: supermama

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار