روند کاهشی قیمت مرغ در بازار
کد خبر: ۱۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: 2020 June 05    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
حجت با اشاره به روند نزولی نرخ مرغ گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۲ هزار تومان است.

 عظیم ‌حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: با وجود کاهش تعرفه صادرات مرغ به یک هزار و ۵۰۰ تومان و برقراری تعادل در بازار، اما مسئولان بار دیگر تعرفه را به نرخ قبلی افزایش دادند که این امر روند نزولی قیمت در بازار مرغ را به همراه داشته است.

حجت با اشاره به اینکه کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوجه ریزی و تولید، قیمت مرغ در همین دامنه خواهد بود.

این مقام مسئول از آغاز صادرات مرغ خبر داد و گفت: برخی تجار بازار‌های عراق و افغانستان رایزنی‌هایی در خصوص صادرات مرغ داشتند و تنها نگرانی ما این است که با بازگشت تعرفه به نرخ سابق، بازار‌های هدف را از دست بدهیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: هم اکنون خرید تضمینی مرغ با وزن ۱.۶۰۰ کیلوگرم در حال انجام است تا با توسعه صادرات قدری از زیان مرغداران کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات مرغ در دسترس نیست، بیان کرد: هم اکنون صادرات مرغ به بازار‌های هدف در حال انجام است و تاکنون گمرک آمار دقیقه را ارائه نکرده است.

حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: ماه گذشته ۱۰۰ میلیون جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفت که با این وجود پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ به تعادل برسد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی تالار‌ها تا حدودی بر بهبود بازار مرغ تاثیر گذار است، بیان کرد: میزان جوجه ریزی صورت گرفته در واحد‌های مرغداری جوابگوی تامین بازار در آینده خواهد بود و پیش بینی می‌شود که با بازگشایی تالار‌های پذیرایی قیمت مرغ به نرخ تعادلی که ۱۴ هزار تومان است، برسد.

حجت در پایان قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار