راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما
کد خبر: ۱۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: 2020 June 03    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
طبیعی است که انتخاب یک عینک طبی زیبا و متناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی را بر روی چهره شما داشته باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به میزان نیاز و استفاده‌تان از عینک طبی و همین‌طور بررسی مدل‌های مختلف عینک طبی دست به انتخاب مدل عینک طبی مناسب خود بزنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید عینک طبی بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شمابه گزارش «تابناک با تو»؛ وقتی چشمانتان ضعیف باشد و به عینک طبی نیاز پیدا کنید، در خواهید یافت که اهمیت انتخاب یک مدل مناسب عینک طبی تا چه حد می‌تواند مهم و تأثیرگذار باشد. احتمالاً برایتان پیش آمده بعد از آنکه عینکی را بر روی چشمتان می‌گذارید حس کنید که این مدل عینک چقدر بر روی صورتتان نشسته و به خوبی به چهره‌تان می‌آید. در مقابل نیز بسیاری دیگر از مدل‌های عینک طبی نیز هستند که اصلاً با مدل صورت شما جور در نمی‌آیند و به دلتان نخواهند نشست. علاوه بر این استفاده طولانی مدت از عینک طبی نمی‌تواند باعث خستگی چشم‌های شما شود. به همین دلیل نیز دقت در انتخاب این محصول مسئله بسیار مهمی خواهد بود.

طبیعی است که انتخاب یک عینک طبی زیبا و متناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی را بر روی چهره شما داشته باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به میزان نیاز و استفاده‌تان از عینک طبی و همین‌طور بررسی مدل‌های مختلف عینک طبی دست به انتخاب مدل عینک طبی مناسب خود بزنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید عینک طبی بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

انواع جنس فریم عینک طبی

طبیعتاً یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب و خرید عینک طبی تأثیرگذار است جنس فریم عینک طبی است. امروزه متریال‌هایی که برای ساخت عینک طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند، با این حال می‌توانیم رایج‌ترین آن‌ها را در این دسته‌بندی جای دهیم:

* فریم عینک پلاستیکی: این نوع از فریم عینک طبی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را در رنگ‌های بسیار متنوعی مشاهده کرد. با این حال احتمال شکستگی فریم‌های پلاستیکی بسیار زیاد است. باید بگوییم که مهم‌ترین ویژگی فریم عینک پلاستیکی شکل‌پذیری و تغییر آن با توجه به وضعیت عدسی عینک است.
* فریم عینک سلولز استات و زیلونایت: این نوع از فریم عینک قیمت نسبتاً پایینی دارند و می‌توانند در طراحی زیبای عینک طبی نیز تأثیر بسیاری داشته باشند. فریم عینک سلولز استات و زیلونایت آلرژی‌زا نیست و به دلیل وزن سبکی که دارد گزینه ایده‌آلی برای بسیاری از افراد خواهد بود. البته باید بگوییم که استحکام کم و عدم انعطاف‌پذیری این جنس از فریم‌ها نیز از معایب بزرگ آن‌ها به شمار می‌روند.
* فریم عینک فلزی: این نوع از عینک‌های طبی تنوع بسیار زیادی دارند و خودشان نیز به دسته‌بندی‌های فریم آلومینیومی، فلکسون، فولاد ضد زنگ، بریلیومی، تیتانیومی، مونل و... تقسیم‌بندی می‌شوند. فریم‌های آلومینیومی وزن سبکی دارند و در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. فریم‌های فلکسون نیز دارای انعطاف‌پذیری خوبی هستند و هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی را نیز برای شما ایجاد نخواهند کرد. فریم‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ مقاوم‌ترین و محکم‌ترین قاب عینک طبی به شمار می‌آیند و در برابر آلرژی نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. در رابطه با فریم‌های بریلیومی نیز می‌توان گفت که ضد آلرژی هستند و در برابر خوردگی و لکه‌دار شدن نیز از مقاومت خوبی برخوردارند. فریم‌هایی از جنس تیتانیوم نیز وزن بسیار سبکی دارند و می‌توانند در طرح‌های خاص و منحصربه‌فردی طراحی شوند. باید این را نیز اضافه کنیم که رنگ‌بندی این نوع از عینک طبی‌ها بسیار متنوع هستند. در رابطه با فریم‌های عینک طبی مونل نیز می‌توانیم بگوییم که این نوع از عینک‌ها معمولی‌ترین و ساده‌ترین نوع عینک‌های طبی را شامل می‌شوند که ویژگی بارزشان نیز انعطاف‌پذیری بالای آن‌هاست. معمولاً این نوع از فریم‌های عینک طبی طرفداران بسیاری دارند و می‌توانند هم به صورت زنانه و هم مردانه و برای سنین مختلفی مناسب باشند.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

* فریم عینک چوبی: این نوع از فریم عینک طبی امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و مناسب افرادی است که به دنبال استایل و انتخاب‌هایی منحصربه‌فرد هستند. معمولاً فریم عینک چوبی استحکام بالایی ندارد و به صورت دست‌ساز نیز ساخته می‌شوند. به همین دلیل نیز در زمان استفاده از آن‌ها باید به شدت مراقب باشید تا آسیبی متوجه قاب عینک چوبی شما نشود. این را نیز بگوییم که معمولاً هزینه این نوع از قاب عینک‌ها نسبتاً بالاست.

شما می‌توانید با توجه به اولویت‌هایی که برای خرید عینک طبی خود و همین‌طور بودجه‌ای که در نظر دارید دست به انتخاب یکی از این انواع عینک طبی بزنید. طبیعی است که نوع استفاده شما از عینک طبی و میزان دقتتان در مراقبت از آن مسئله‌ای است که می‌تواند در انتخاب جنس فریم عینک تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

تفاوت عینک طبی مردانه و زنانه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که احتمالاً در زمان خرید و انتخاب عینک طبی با آن مواجه خواهید شد بررسی و شناخت تفاوت عینک طبی مردانه و زنانه است. به طور کلی شاید نتوان نقاط تفاوت خیلی واضح و متمایزکننده‌ای را در رابطه با تفاوت عینک طبی مردانه و زنانه در نظر گرفت و در بسیاری از مواقع به صورت چشمی نیز بتوان آن‌ها را از هم تفکیک کرد. اما از میان برخی از ویژگی‌ها می‌توان تفاوت‌های آن‌ها را درک کرد.

یکی از تفاوت‌های اصلی عینک‌های طبی زنانه و مردانه در آن است که معمولاً مدل‌های زنانه دارای خطوط صاف‌تر و نقش و نگار‌های تزئینی بیشتری هستند. معمولاً عینک‌های طبی زنانه پهنای کمتری دارند و قطعه کوچکی که رابط بین دو عدسی عینک است و با نام پل نیز شناخته می‌شود نیز پهنای کمتری نسبت به مدل‌های عینک طبی مردانه دارند.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

علاوه بر این می‌توانیم بگوییم که دسته عینک‌های طبی مردانه معمولاً بلندتر هستند و در انتهای خود نیز هیچ‌گونه خمیدگی ندارند. در مدل‌های زنانه عینک طبی به دلیل ظرافت چهره و پهن نبودن آن، معمولاً دسته‌ها را کوتاه‌تر می‌سازند.

از دیگر تفاوت‌های عینک طبی زنانه و مردانه می‌توان به رنگ آن‌ها اشاره کرد. معمولاً در طراحی عینک‌های طبی مردانه از رنگ‌های مات و خنثی و یا بهتر است بگوییم کلاسیک استفاده می‌شود، چراکه این عینک‌ها باید با استایل و لباس‌های رسمی آقایان همراه و هماهنگ باشند. اما این موضوع در رابطه با عینک‌های زنانه کمی متفاوت‌تر است. به همین دلیل هم هست که تنوع رنگی عینک‌های زنانه بیشتر هستند و می‌توان انتخاب‌های جسورانه‌تری در رابطه با آن‌ها داشت.

انتخاب مدل عینک طبی

وقتی صحبت از خرید عینک طبی می‌شود بسیاری از افراد با چنین دغدغه‌ای روبه‌رو می‌شوند که چگونه می‌توانند عینک مناسبی را برای صورت خود انتخاب کنند. قطعاً اولین مسئله‌ای که باید در زمان خرید عینک طبی در نظر بگیرید توجه به مدل و شکل صورت خود و همین‌طور تناسب آن با مدل عینک مورد نظر است. در ادامه شما را با انواع فریم‌های عینک متناسب با فرم صورت آشنا خواهیم کرد.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

* عینک مناسب صورت‌های گرد: اگر فرم کلی صورت شما گرد است باید به دنبال عینک طبی‌هایی بروید که تیزتر و زاویه‌دارتر هستند. این مدل‌ها باعث می‌شوند که استخوان‌های گونه‌تان نمایان‌تر شده و شکل کلی صورتتان به متناسب‌تر شود.
* عینک مناسب صورت‌های قلبی: این مدل از صورت‌ها معمولاً چانه‌های ظریف و باریکی دارند و گونه‌ها نیز به سمت پیشانی برجستگی پیدا می‌کنند. نکته‌ای که در رابطه با صورت‌های قلبی وجود دارد آن است که به دلیل کوچک بودن چانه‌ها می‌توان به راحتی برای آن‌ها عینک مناسبی را انتخاب نمود. با این حال توصیه می‌کنیم به سراغ عینک‌هایی بروید که گردی کمتری دارند. علاوه بر این عینک‌های گربه‌ای نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این فرم از صورت‌ها به حساب آیند.
* عینک مناسب صورت‌های مربعی: معمولاً افرادی که دارای این مدل از صورت هستند چالش بسیاری برای انتخاب عینک طبی مناسب خود خواهند داشت. به طور کلی توصیه ما این است که اگر فریم صورت شما مربعی است به دنبال عینک‌هایی با فریم منحنی بروید، چراکه می‌توانند چهره شما را ظریف‌تر نشان دهند. سعی کنید تا جای ممکن از خرید عینک‌های زاویه‌دار اجتناب کنید، چون این نوع از عینک‌ها می‌توانند در پهن‌تر نشان دادن صورتتان تأثیر بسیاری داشته باشند.
* عینک مناسب صورت‌های بیضی: در این مدل از صورت‌ها معمولاً بلندای صورت نسبت به عرض آن بیشتر است. برای خرید عینک برای صورت‌های بیضی بهتر است که به سراغ عینک‌هایی بزرگ بروید که انحنای زیادی دارند.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

* عینک مناسب صورت‌های کوچک: اگر صورت کوچکی دارید و نمی‌دانید که چه مدل عینک طبی را انتخاب کنید توصیه ما این است که به سراغ عینک‌های طبی بروید که قاب ندارند و یا شیشه‌هایشان مدور هستند.
* عینک مناسب صورت‌هایی با پیشانی بلند: در انتخاب عینک برای چنین مدل از صورت‌هایی باید به دنبال گزینه‌هایی بود تا مقداری از بلندی پیشانی را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ عینک‌های بزرگی بروید که توجه شما را بیشتر به سمت خود معطوف می‌کنند.

نکات خرید عینک طبی

علاوه بر تمامی مسائلی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کردیم برای انتخاب و خرید عینک طبی مناسب، لازم است که نکات دیگری نیز به عنوان معیار‌ها و فاکتور‌های انتخابی خود در نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید شیشه عینک است. امروزه مدل‌های بسیار مناسبی از شیشه‌های عینک ساخته می‌شوند که سبک هستند و چهره شما را خسته نمی‌کنند. به همین دلیل نیز بهتر است که تا جای ممکن به سراغ شیشه‌های سنگین نروید، چراکه این نوع از شیشه‌ها به مرور زمان بر روی بینی و چهره شما تأثیر می‌گذارند و استفاده طولانی مدتشان نیز گاهی با سردرد همراه خواهد بود.

در هنگام خرید عینک توجه کنید که عینک مورد نظرتان نباید بر روی بینی‌تان فشاری وارد کند، چراکه بعد از برداشتن عینک می‌توانید شاهد باقی ماندن اثر آن بر روی بینی خود باشید. این موضوع می‌تواند در درازمدت باعث ایجاد اثرات همیشگی نیز بشود.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

فریم عینک طبی که انتخاب می‌کنید باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا با کمترین فشار و ضربه دچار ترک و شکستگی نشود. علاوه بر این توصیه می‌کنیم که به سراغ عینک طبی‌هایی بروید که مناسب لنز و شیشه‌های عینک ضخیم باشند. این موضوع در رابطه با کسانی که شماره چشمشان بالاست از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، چراکه اگر حاشیه‌های لنز عینک شما که احتمالاً قطر نسبتاً زیادی نیز خواهد داشت توسط عینک شما مخفی نشده و پوشش نیابد احتمالاً ظاهر چندان جذابی را برایتان به دنبال نخواهد داشت.

انتخاب رنگ عینک نیز بخش مهمی از فرآیند انتخاب محصول شما را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید به سراغ عینک طبی‌هایی بروید که رنگ آن‌ها با پوست صورتتان هماهنگ هستند. به طور کلی توصیه می‌کنیم که اگر پوست صورتتان سفید است به سراغ عینک‌هایی با رنگ تند مانند قرمز، قهوه‌ای، مشکی و... بروید. اگر هم پوست سفیدی ندارید رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی و خاکستری می‌توانند انتخاب‌های خوبی برایتان باشند. پیشنهاد جالبی که برایتان داریم این است که یکی از معیار‌های انتخاب رنگ عینک طبی خود را رنگ موهایتان بدانید، این یعنی به سراغ عینک‌هایی بروید که با رنگ موهایتان هماهنگ و متناسب هستند.

توصیه می‌کنیم که همیشه و حتماً پیش از خرید عینک طبی، چندین مدل را در نظر داشته باشید و هر کدام از آن‌ها را بر روی صورت خود امتحان کنید. یادتان باشد که هیچ‌گاه بدون پرو عینک طبی دست به خرید این محصول نزنید. شما باید عینک طبی موردنظر خود را امتحان کنید تا نحوه قرارگیری آن بر روی صورت و بینی و همین‌طور میزان سنگینی و راحتی آن را بررسی نمایید.

راهنمای خرید عینک طبی، متناسب با فرم صورت شما

بهتر است که برای خرید عینک طبی خود به سراغ مدل‌هایی باکیفیت بروید، حتی اگر مجبور باشید کمی هزینه بیشتری را صرف خرید این محصول کنید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود که عمر عینک طبی‌تان زیاد است و به این زودی‌ها خراب نخواهد شد. چراکه با خراب شدن قاب عینک طبی، شیشه و لنز عینکتان نیز دیگر به دردتان نخواهد خورد!

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار