ماجرای عجیب ۲میلیون یورویی که به ویلموتس دادند
کد خبر: ۱۸۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 31    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مجلس حساسیت ویژه‌ای روی این مسئله پیدا کرده که چرا بعد از فسخ قرارداد ویلموتس، فدراسیون فوتبال دو میلیون یورو به این مربی پرداخت کرد؟

درباره قرارداد ویلموتس، حواشی آن و پشت پرده‌هایش می‌توان یک کتاب نوشت. خبرورزشی رسانه‌ای بود که در افشاگری این قرارداد، سردمدار بود. اولین بار خبرورزشی فاش کرد قرارداد این مربی و کادر فنی‌اش سالانه ۳ میلیون یورو است.

بعد از آن خبرورزشی فاش کرد در جلسه‌ای که بین تاج و همسر ویلموتس برگزار شد، کار دو طرف به درگیری لفظی کشید. همچنین خبرورزشی اولین بار پرده از ادعای ویلموتس در فیفا برداشت؛ اینکه او گفته فدراسیون فوتبال سرش کلاه گذاشته و در قرارداد توافقی بروکسل، دست برده و در تهران بند سه ماه حقوق برای فسخ قرارداد را اضافه کرده است.

این، اما تنها افشاگری‌ها نبود. خبرورزشی در یک‌سال گذشته گزارش‌های متفاوتی درباره این همکاری منتشر کرد. اینکه ویلموتس نتوانست تیم را مدیریت کند و بازیکنان به لحاظ تاکتیکی هم سردرگم بودند. مثلاً سردار آزمون همین چند روز قبل اعلام کرد اصلاً نمی‌دانست باید در تیم ملی چه‌کار کند؟ همچنین خبر جنجالی سلفی ویلموتس با ۲ میلیون یوروی ایران در ترکیه، توسط خبرورزشی منتشر شد. در آن گزارش نوشتیم فدراسیون فوتبال ویلموتس را از بوردو به استانبول کشاند و در بانکی ترکیه‌ای برای این مربی حساب افتتاح کرد.

منتها رئیس بانک گفت باید ۲ میلیون یورو را نقداً به آنجا ببرند و در بانک به حسابش واریز کنند. ویلموتس هم وقتی کوله‌پشتی‌های پر از پول را دید گفت آن‌ها را در بیاورند. وقتی هم پول‌ها را دید، حالی به حالی شد و این‌قدر ذوق زده بود که با پول‌ها سلفی گرفت و برای همسرش فرستاد! این‌ها بخشی از افشاگری‌های خبرورزشی بود و اخبار رنگارنگ و مهمی فاش کردیم که همه آن‌ها مرحله به مرحله تأیید شد.

چندی قبل، اما خبری نوشتیم از اینکه پای بعضی آقازاده‌ها هم به پرونده ویلموتس باز شده است. مطلع شدیم مجلس حساسیت ویژه‌ای روی این مسئله پیدا کرده که چرا بعد از فسخ قرارداد، فدراسیون فوتبال دو میلیون یورو به این مربی پرداخت کرد؟ آیا در این بین اتفاقاتی افتاد؟ اساساً این سؤال مطرح شده که چرا وقتی او فسخ کرده، ایران باید با علم به اینکه ویلموتس رفته، دو میلیون یورو به او بدهد و بعد به فیفا نامه بدهد که باید «یک میلیون یورو به ما برگرداند؟!» منابع خبری و مطلع فاش کردند پای سه آقازاده در این ماجرا باز شده.

شک و تردید زمانی بیشتر شد که این سؤال برای مسئولان نظارتی به‌وجود آمد؛ چطور ممکن است شرکتی که خود بدهی دارد، دو میلیون یورو به یک مربی خارجی بدهد؟! آن هم بعد از فسخ؟ آیا افراد دیگری بوده‌اند که در ماجرا سود کرده‌اند؟ آیا باید پول واریز می‌شده تا طرفین به پول خود برسند؟! این‌ها سؤالاتی است که در پرونده مطرح شده و سازمان بازرسی قصد رسیدگی به آن‌ها را دارد. با خبر شدیم یکی از آقازاده‌ها شدیداً درگیر این پرونده شده. باید دید آیا این پرونده واقعاً پیگیری می‌شود؟

خبرورزشی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
2
فساد تمام کشور رو گرفته
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
من حاضرم قسم بخورم كه ويلموتس فقط نقش شاكي را بازي كرده و از اين دو ميليون يورو حداكثر 50 هزار دلار گرفت هاست ! و مابقي خرج پورشه و ويلاي اسپانيا و مازراتي ديگران شده است!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار