با این کار کوفته هاتون وا نمیره
کد خبر: ۱۸۰۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 31    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
اگر شما هم از طرفداران غذا‌های سنتی و خوشمزه ایرانی هستید به طور قطع خوردن غذا‌هایی مانند کوفته را در برنامه هفتگی خود جا می‌دهید. کوفته بسیار لذیذ و دوستداشتنی است و هر قطعه از کشورمان این غذا را به طریقی طبخ می‌کند. با ما همراه باشید تا ترفند‌ها و راهکار‌هایی برای اینکه بدانیم چطور کوفته وا نره را بخوانید.

با این کار کوفته هاتون وا نمیره«تابناک باتو» اگر شما هم از طرفداران غذا‌های سنتی و خوشمزه ایرانی هستید به طور قطع خوردن غذا‌هایی مانند کوفته را در برنامه هفتگی خود جا می‌دهید. کوفته بسیار لذیذ و دوستداشتنی است و هر قطعه از کشورمان این غذا را به طریقی طبخ می‌کند. با ما همراه باشید تا ترفند‌ها و راهکار‌هایی برای اینکه بدانیم چطور کوفته وا نره را بخوانید.

با این کار کوفته هاتون وا نمیره

سس کوفته باید جوشان باشه تا کوفته‌ها رو به اون اضافه کنید، در غیر این صورت وا میره. ۲۰ دقیقه اول پخت، به هیچ وجه درب قابلمه رو نبندید. هر چی بیشتر مواد رو ورز بدید، احتمال وا رفتن کمتره! کوفته‌ها رو یکی یکی به سس اضافه کنید، اگر سس از جوش افتاد، بذارید دوباره به جوش بیاد، بعد یکی دیگه اضافه کنید. با رعایت این نکات، کوفته اصلا وا نمیره.

علت وا رفتن کوفته چیست؟

علت وا رفتن کوفته می‌تواند متعادل نبودن نسبت مواد مورد استفاده در تهیه کوفته باشد. مثلا کم بودن گوشت نسبت به سایر مواد یکی از دلایل اصلی وا رفتن کوفته است، بنابراین دقت کنید مقدار گوشت را متناسب با سایر مواد در نظر بگیرید. علت دیگر وا رفتن کوفته می‌تواند چرب بودن بیش از حد گوشت باشد. برای تهیه کوفته از گوشتی استفاده کنید که نه زیاد چرب باشد و نه زیاد خشک، زیرا همان طور که چربی بیش از حد گوشت باعث وا رفتن کوفته می‌شود، خشکی بیش از حد گوشت نیز باعث سفت شدن کوفته شده و طعم و مزه آن را خراب می‌کند.

درست ورز ندادن مواد کوفته نیز می‌تواند باعث وار رفتن کوفته شود، مواد کوفته را باید خوب ورز داد تا با هم ترکیب شده و حالت چسبندگی پیدا کنند. علت وا رفتن کوفته را می‌توان در دمای سس کوفته نیز جستجو کرد. اگر هنگام قرار دادن کوفته‌ها در سس، دمای سس پایین باشد کوفته‌ها وا می‌روند، بنابراین صبر کنید تا سس کوفته به جوش آید و کوفته‌ها را یکی یکی به آن اضافه کنید.

با این کار کوفته هاتون وا نمیره

چه کنیم تا کوفته وا نرود؟

پیازی که برای کوفته استفاده می‌کنید با رنده درشت، رنده کنید تا آب نیندازد و در صورتی که پیاز آب انداخت، آب اضافه آن را بگیرید. مواد کوفته را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. کوفته‌ها را پس از آماده کردن، حداقل به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا حسابی سرد شوند و اگر وقت کافی داشتید، آن را به مدت یک شبانه روز در فریزر بگذارید. سسی که کوفته را در آن قرار می‌دهید باید به اندازه‌ای باشد که روی کوفته‌ها را بگیرد. حرارت را زیاد کنید تا سس، سریعا به جوش آید.

همان طور که قبلا هم گفته شد، صبر کنید سس کوفته به جوش آید و سپس کوفته‌ها را یکی یکی به آن اضافه کنید؛ با اضافه کردن هر کوفته، صبر کنید تا سس مجددا به جوش آید و سپس کوفته بعدی را اضافه کنید. پس از قرار دادن کوفته‌ها در سس، در قابلمه را نبندید، بلکه حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا کوفته‌ها بر روی حرارت متوسط رو به بالا در سس بجوشند، سپس حرارت را کم کرده و در قابلمه را ببندید تا کوفته‌ها بپزند. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اول پخت، به هیچ وجه کوفته‌ها را تکان ندهید، زیرا تکان دادن کوفته‌ها باعث وا رفتن آن‌ها می‌شود.

ستاره

برچسب ها: کوفته ، سنتی ، ترفند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
4
اگه یه کم آردنخودچی هم بهش بزنین دیگه اصلا وا نمیره .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار