شیوع کرونا در ۵ استان صعودی شد
کد خبر: ۱۸۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 28    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به صعودی بودن روند شیوع کرونا در ۵ استان کشور، گفت: رفتار چندماه آینده ما باید مطابق با شروع کرونا و منطبق بر حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی باشد.

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره وضعیت برخی استان‌های کشور از لحاظ شیوع کرونا گفت: در استان سیستان و بلوچستان، به‌خصوص در پهنه جنوبی استان و در استان خوزستان و هرمزگان ما روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی هشدار داد: شیوع کرونا در استان خوزستان از میزان متوسط کشوری بالاتر است و هنوز در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان به متوسط کشوری نرسیده‌ایم ولی روند صعودی است.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در استان کرمانشاه و مازندران نیز چنین وضعیتی را داریم و خواهش ما از مردم این استان‌ها این است که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشت فردی بیشتر و جداشدن از برخی رسوم مانند دید و بازدیدها را داشته باشند و مسئولان این استان‌ها با اجازه رئیس جمهور باید تصمیمات منطقه‌ای برای این استان‌ها اتخاذ کنند؛ ما نیز باید با انجام غربالگری و تست بیشتر و تعقیب افراد دارای تماس نزدیک، حداکثر شناسایی موارد جدید و کم‌علامت‌ را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم همکاری و به این نکته توجه کنند که باتوجه به روند نزولی کشور نباید تصور کنیم که می‌توانیم رفتار خود را تغییر دهیم؛ رفتار چندماه آینده ما باید مطابق با شروع کرونا و منطبق بر حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی باشد.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
قراربود اگر آمار نگران کننده بشه اقدام دیگه ای بشه ولی ظاهرا دولت از خودش رفع تکلیف کرده و همه چی هم گل وبلبله!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
زپلشکِ.. با این دولت شل و ول وقتی همه دنیا تموم کردن کار رو... ما تازه به اوج میرسیم... طرف رییس جمهوره... پخ بهش بکنی همه جا رو باز میکنه...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار