مسکن‌های ملی تا زلزله ۷.۵ ریشتری مقاومند
کد خبر: ۱۸۰۶۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 28    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
معاون بنیاد مسکن گفت: ساختمان‌های اقدام ملی عمر ۷۰ ساله دارند و باید زلزله‌ای حدود ۷ و نیم ریشتر را پاسخ گو باشند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه، ساختمان‌های اقدام ملی عمر 70 ساله دارند گفت: ساختمان‌هایی که به تناسب با آیین نامه 2800 احداث می‌شوند باید زلزله‌ای حدود 7 و نیم ریشتر را پاسخ گو باشند.

جواد حق شناس گفت: از مجموع طرح اقدام ملی مسکن حدود 138 هزار واحد مربوط به طرح‌هایی است که بنیاد مسکن باید در شهرهای کوچک و برخی از شهرهای بزرگ – توافق شده – به انجام برساند.

وی افزود: 60 هزار قطعه زمین به استعداد 60 هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: امسال قرار شده که غیر از 400 هزار واحد مربوط به اقدام ملی، 300 هزار واحد در ارتباط با دستگاه‌های مختلف به قرار داد برسند.

وی با بیان این که ما در بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد روستایی را احداث می‌کنیم، گفت: بنیاد مسکن به طور متوسط در هر سال 80 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق سانحه دیده را بازسازی می‌کند.

جواد حق شناس با اشاره به این که ما در داخل کشور خدمات فنی و مهندسی خوبی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت خوب دانشگاه‌ها و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی امکان خوبی را در حوزه احداث مسکن در کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به منابع مالی پروژه اقدام ملی، توضیح داد: در حال حاضر هر واحد اقدام ملی با متوسط هر واحد 100 میلیون تومان احداث می‌شود.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
صد در صد البته به شرطی که زلزله نیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
چون ساخته نشده اند و ساخته نخواهند شد در برابر هر زلزله ای مقاومند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار