وضعیت کووید ۱۹ در خوزستان
کد خبر: ۱۸۰۶۵۲
تاریخ انتشار: 2020 May 28    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوزستان از میزان متوسط کشوری بالاتر رفته است، گفت: هرچند که در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران هنوز از نظر میزان ابتلا به متوسط کشوری نرسیده‌ایم، اما روند ابتلا در این استان‌ها صعودی است.

 دکتر ایرج حریرچی با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در کشور، گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان خوزستان از میزان متوسط کشوری بالاتر رفته است. در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران نیز هنوز از نظر میزان ابتلا به متوسط کشوری نرسیده‌ایم، اما روند ابتلا در این استان‌ها صعودی است.

وی افزود: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. در عین حال مسئولان استانی باید با اجازه‌ای که آقای رییس جمهور دادند، تصمیمات منطقه‌ای با توجه به شرایط هر منطقه اتخاذ کنند.

حریرچی ادامه داد: ما با ادامه غربالگری و پیگیری وضعیت افرادی که با افراد مبتلا به کرونا تماس داشته‌اند، میزان شناسایی را افزایش می‌دهیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: اینطور نیست که بگوییم از آنجایی که روند کلی کشور نزولی است، ‌رفتارمان را تغییر دهیم، بلکه همچنان باید رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه مردم باشد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار