پیکر صدیقه کیانفر در قطعه هنرمندان آرام گرفت
کد خبر: ۱۸۰۵۵۴
تاریخ انتشار: 2020 May 27    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
پیکر زنده‌یاد صدیقه کیانفر پس از تشییع در قطعه هنرمندان واقع در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد صدیقه کیانفر هنرمند سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون صبح امروز چهارشنبه ۷ خردادماه در بهشت زهرا(س) برگزار و مراسم تدفین وی در قطعه هنرمندان انجام شد.

در این مراسم محمد صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون صدا، سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، جمعی از هنرمندان نظیر اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، کامیار محبی و … حضور داشتند.

در این مراسم اصغر همت در سخنانی گفت: هرچه غلو بشود در گفتن خوبی های صدیقه کیانفر باز هم حق مطلب درباره ایشان ادا نشده است. محبت و نگاه مهربان این هنرمند را ممکن است فقط از مادرشان دیده باشند. محبت و مهربانی که ایشان داشت نظیر مادرمان بود. ایشان همیشه سرشار از نشاط و زندگی بود. با صدیقه کیانفر یکسری اخلاق، معنویات و فرهنگ خوب ما هم به خاک سپرده می‌شود. امیدوارم دست خداوند مانع از انحطاط اخلاقی و فرهنگی ما بشود و ما بتوانیم کمی از اخلاقیات را باقی بگذاریم.

در ادامه نیز طباطبایی در سخنانی عنوان کرد: صحبت کردن درباره صدیقه کیانفر خیلی سخت است. ایشان از معدود بازیگران ایرانی هستند که در همه حوزه های نمایشی کار کرده اند و تا سال‌های آخر عمر خود و در ۸۶ سالگی روی صحنه تئاتر رفتند و کار کردند. تشکر می‌کنم از دوستان تئاتری که از این هنرمند دعوت کردند تا ما شاهد بازی ایشان باشیم. او مهربان و دغدغه مند بود و درگذشتش خسران است. خسران بیشتر این است که بعد از مرگ، ما هیچ خاطره و مستندی از ایشان نداریم و کاش فکر کنیم و خاطرات هنرمند پیشکسوت را به عنوان تاریخ کشورمان ثبت کنیم.

«بچه های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود.

صبا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار