هشدار چین نسبت به ابتلای خوشه‌ای به کرونا
کد خبر: ۱۸۰۳۷۴
تاریخ انتشار: 2020 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
رئیس جمهور چین در مورد ابتلای خوشه ای به ویروس کرونا هشدار داد و خواهان ادامه تلاش ها برای جلوگیری از افزایش شیوع آن شد.

رئیس جمهور چین در مورد ابتلای خوشه ای به ویروس کرونا هشدار داد و خواهان ادامه تلاش ها برای جلوگیری از افزایش شیوع آن شد.

"شی جین پینگ" روز دوشنبه در حاشیه نشست کنگره خلق چین در دیدار با نمایندگان استان هوبی و شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در چین، مردم این استان را «قهرمان» خواند و از آنها بابت همکاری در دوران قرنطینه قدردانی کرد.

او با اشاره به اینکه مردم هوبی و ووهان در پیشگیری و مهار شیوع کرونا کمک های قابل توجهی کرده و از خود گذشتگی های بزرگی نشان داده اند هشدار داد که هنوز هم ابتلاهای گروهی در کشور اتفاق می افتد.

مقامات چین می گویند شیوع کرونا را مهار کرده اند اما در ماه جاری موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در ووهان و استان جیلین در شمال شرق این کشور تایید شده است.

رییس جمهوری چین بر تقویت حمایت دولت و موسسات مرکزی از استان هوبی در احیای رشد اقتصادی تأکید کرد و گفت: اقتصاد استان هوبی به خاطر شیوع جدی کرونا دچار مشکلاتی شده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

شی گفت نظام بهداشت عمومی و نظام خدمات درمانی چین در مقابله با همه‌گیری کرونا نقش مهمی ایفا کرد و در عین حال ضعف‌های آن نیز مشخص شد باید توان نظارت و هشدار درباره بیماری‌های همه‌گیر و برخورد با حوادث اضطراری ارتقاء داد شود و سیستم امداد رسانی در برابر همه گیری‌های بزرگی تکامل یابد.

رهبر چین همچنین بر اصلاحات نظام پیشگیری و مهار بیماری، تکمیل پروژه‌های خدمات بهداشت عمومی و تکمیل نظام بیمه و امدادرسانی به بیماران حاد تاکید کرد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار