یک آگهی فولکس‌واگن را مجبور به عذرخواهی کرد
کد خبر: ۱۸۰۳۱۸
تاریخ انتشار: 2020 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
اعتراض گسترده به نژادپرستانه بودن آگهی نسل جدید گلف، کارخانه فولکس‌واگن را ناچار به عذرخواهی کرد.

اعتراض گسترده به نژادپرستانه بودن آگهی نسل جدید گلف، کارخانه فولکس‌واگن را ناچار به عذرخواهی کرد.

آگهی ده ثانیه‌ای که در صفحه اینستاگرام فولکس‌واگن منتشر شده بود، دست بزرگ زنی را نشان می‌داد که با خنده مردی را مانند عروسک بازی می‌دهد. این دست سپس مرد را از یک مدل گلف دور کرده و به داخل یک رستوران فرانسوی پرتاب می‌کند که نامش "پتی کولون" است که به فارسی "کشورگشای کوچولو" ترجمه می‌شود.

حقه‌های تصویری شبیه به این در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده می‌شود اما معترضان معتقدند سفید بودن پوست دست و سیاه‌پوست بودن مرد، برتری نژادی سفیدپوستان را به بیننده القا می‌کند.

پس از این ویدیو عبارت "نسل جدید گلف" حرف به حرف روی صفحه ظاهر می‌شود. معترضان می‌گویند این حروف به ترتیبی ظاهر می‌شود که ابتدا کلمه‌ای دیگر را نمایش می‌دهد؛ کلمه‌ای که برای خطاب‌ قرار دادن سیاه‌پوستان از آن استفاده می‌شد و به کار بردن آن بسیار توهین‌آمیز است.

فولکس‌واگن ابتدا در برابر اعتراض‌ها مقاومت کرد و گفت نژاد کسانی که در ویدیو هستند ربطی به مضمون آن ندارد. اما با بالاگرفتن اعتراض‌ها، مدیران فولکس‌واگن در شبکه‌های اجتماعی از مردم عذرخواهی کردند.

الکه هایتمولر، مدیر برابری نژادی در فولکس‌واگن و یورگن استاکمان، مدیر بازاریابی این شرکت در بیانیه خود گفته‌اند: "ما خشم مردم را درک می‌کنیم و [این آگهی] برای خود ما هم تکان‌دهنده بود. این ویدیو توهینی به همه دستاوردهای جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان است. این [آگهی] توهینی به همه انسان‌های نجیب است."

ویدیو بخشی از مجموعه‌ای است که قرار بود در پس‌زمینه داستانی عاشقانه بین یک زن سفید‌پوست و مردی با پوست تیره، نسل جدید گلف را تبلیغ کند. مثلا در ویدیویی زن با گذاشتن پاکتی زیر برف‌پاک‌کن مرد را گول می‌زند که انگار جریمه شده است، در حالی که نامه‌ای عاشقانه در پاکت است.

یک سخنگوی فولکس‌واگن به خبرگزاری رویترز گفته است که معمولا آگهی‌ها را آژانس‌های تبلیغاتی در خارج از کارخانه می‌سازند. او همچنین گفته که کارخانه در حال تحقیق است تا ببیندکجا اشتباه شده و نتایج این تحقیق را به طور عمومی منتشر خواهد کرد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار