میلیاردر سوری از جیب مردم سوریه به خودشان صدقه می دهد
کد خبر: ۱۸۰۳۰۴
تاریخ انتشار: 2020 May 25    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
رامی مخلوف تاجر سوری که تحت پیگرد قانونی و ممنوع السفر است در صفحه شخصی خود در فیس بوک دوباره اظهارات جنجال برانگیز را مطرح کرد.

رامی مخلوف تاجر سوری که تحت پیگرد قانونی و ممنوع السفر است در صفحه شخصی خود در فیس بوک در اظهاراتی جنجال برانگیز صمن تبریک عید فطر به مردم سوریه، از کمک یک میلیارد و پانصد میلیون لیره به جمعیت خیریه البستان سخن گفت و از دست اندرکاران خواست به اقدامات انسانی ادامه داده و به نیازمندان کمک کنند اما ایهاب برادر وی دو روز بعد ادعاهای وی را تکذیب کرد.

میلیاردر سوری از جیب مردم سوریه به خودشان صدقه می دهد

پاسخ البستان نیز به ادعاهای مخلوف سریع و روشن بود به گونه ای که در حساب رسمی خود اعلام کرد اقدامات خیرخواهانه و انسانی و توسعه ای را با پی گیری و نظارت بشار اسد رئیس جمهوری ادامه می دهد اما مساله قابل توجه این بود که به اظهارات مخلوف و ادعاهای وی هیچ اشاره ای نکرد.

یک منبع مسئول در جمعیت البستان در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد این جمعیت بیش از 20 سال پیش با دستور مستقیم اسد تاسیس شده و در این دوره نیز زیر نظر وی فعالیت داشته است.

این منبع افزود: این جمعیت در سکوت کامل به اجرای همه اقدامات بشر دوستانه و توسعه خود اصرار دارد و در این دوره از پرداختن به دستاوردهایش خودداری کرده زیرا تجارت و سرمایه گذاری با این نوع اقدامات برای منافع شخصی یا تبلیغاتی ناپسند است.

این منبع به شدت از اظهارات رامی مخلوف در ارتباط دادن اسمش به جمعیت البستان تعجب کرد و آن را تلاش واهی برای بهره بردن از حمایت جمعیت و اقدامات بشردوستانه اش دانست.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد این مرد از این جمعیت خیریه می خواهد تا با وی در مسائل فساد مالی و فرار مالیاتی و به دست اوردن اموالی که حق سوری ها همکاری کند

روشن است که وی پس از طرد شدن از سوی همه حتی خانواده اش ،چاره ای جز سوء استفاده از تاریخ و نام جمعیت البستان ندارد.

گفتنی است مردم سوریه با تحولات اخیر به خوبی همگام شدند و سوری ها از اقدامات اخیر دولت سوریه که بیانگر قدرت دولت و نهادهاست ابراز خرسندی کردند و اینکه همه بدون استثنا زیر چتر قانون و نظام قرار دارند و بشار اسد نیز همواره بر آن تاکید داشته است.

العالم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار