چگونه انسان ها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟
کد خبر: ۱۸۰۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 27    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
تله‌های قاتل
نخستین انسان شکارچیانی بودند که برای فریب دادن ماموت‌ها لباسی از پشم به تن می‌کردند، نیزه به دست می‌گرفتند تا ماموتها را در دشتها دنبال کنند. پژوهشگران می‌گویند بشر در مواجهه با ماموتها این حیوانات سنگین وزن بسیار هوشمند عمل می‌کرده است. با این حال باستان شناسان مکزیک در حال حاضر با موج بزرگی از اکتشافات ماموت روبرو هستند؛ باستان شناس پدرو سانچز...

چگونه انسانها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟!

چگونه انسانها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟!اختصاصی«تابناک با تو»؛ باستان شناسان استخوانهای حدود ۶۰ ماموت منقرض شده را در فرودگاه در حال ساخت در شمال پایتخت مکزیکو سیتی در نزدیکی تله ساخته شده توسط انسان کشف کردند؛ جایی که سال گذشته استخوان‌های بیش از ۱۴ ماموت در آن یافت شده‌ است. ماموت‌ها گونه‌ای از پستانداران و از خانواده فیل‌ها هستند. ماموت‌ها حیوانات بزرگ منقرض شده‌اند که در بیش از یک میلیون سال پیش زندگی می کردند و بنا به برخی پژوهش ها ارتفاعی بین ۴.۵ تا ۵ متر داشته اند.

دو اکتشاف میزان جذابیت منطقه را نشان می‌دهد. این منطقه روزی چشمه‌ای کم عمق برای ماموتها به شمار می‌رفته است،  نخستین انسان‌ها شکارچیانی بودند که برای فریب دادن ماموت‌ها لباسی از پشم به تن می‌کردند، نیزه به دست می‌گرفتند تا ماموتها را در دشتها دنبال کنند. پژوهشگران می‌گویند بشر در مواجهه با ماموتها این حیوانات سنگین وزن بسیار هوشمند عمل می‌کرده است.

چگونه انسانها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟!

باستان شناسان مکزیک در حال حاضر با موج بزرگی از اکتشافات ماموت روبرو هستند؛ باستان شناس پدرو سانچز نوا از انستیتوی ملی مردم شناسی و تاریخ می‌گوید: فسیل ماموتهای زیادی حدود صد ماموت وجود دارند. مؤسسه در سه منطقه بزرگ اما کم عمق حفاری را آغاز کرد. در ماه اکتبر هنگامی که کار برای تبدیل یک پایگاه هوایی نظامی قدیمی به یک فرودگاه غیرنظامی آغاز و پس از حدود شش ماه، استخوان‌های ۶۰ پستاندار منقرض شده (ماموت) پیدا شد.

چگونه انسانها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟!

سانچز نوا می‌گوید روند اکتشافات به طوری ادامه خواهد یافت که هر ماه ۱۰ ماموت را کشف کنیم. پروژه همزمان با پایان حفاری‌ها در سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت و حفاری‌ها در سواحل دریاچه قدیمی ادامه می‌یابد. اسم این دریاچه در قدیم اكسالتوكان بوده و امروز از بین رفته است. به نظر می‌رسد، دریاچه کم عمق هزاران سال پیش پر از علف و نی بوده است و ماموتها را به خود جذب می‌کرد و هر روز در حدود ۱۵۰ کیلوگرم علف و نی می‌خوردند. سانچز می‌گوید این شرایط برار ماموت‌ها مثل بهشت بوده است.

چگونه انسانها ماموت‌ها را ۱۵ هزار سال پیش فریب می‌دادند؟!

این حفاری‌ها حدود ۱۰ کیلومتر از چاله های ماموت که سال گذشته در روستای سن آنتونیو آکونتو پیدا شد، فاصله دارد. جایی که انسان باستان برای دفع ماموت‌ها حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش دو گودال حفر کرده و به نظر می رسد، حیوانات غول پیکر قادر نبودند از تله هایی که عمق آن‌ها دو متر بود صعود کنند. این گودال ها که در حفره های دفن زباله کشف شده اند، حداقل با ۱۵ استخوان ماموت پر شده بودند و به نظر می‌رسید، برخی حیوانات ذبح شده‌اند. این مؤسسه اظهار داشت كه صیادان ممكن است با نیزه‌هایشان ماموت ها را در تله ها تعقیب کرده و سپس کشته باشند. 

برچسب ها: ماموت ، تله ، مکزیک ، فرودگاه ، فسیل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
ممنون از شما که مطلب با ارزش می زارین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار