سخنان توهین‌آمیز «جو بایدن» درباره سیاه‌پوستان حاشیه ساز شد
کد خبر: ۱۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار: 2020 May 23    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مجبور شد بابت سخنان تبعیض‌آمیز خود درباره سیاه‌پوستان آمریکایی عذرخواهی کند.

سخنان «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره سیاه‌پوستان آمریکایی جنجالی شد و او را به عذرخواهی وادار کرد.

بایدن روز جمعه در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی گفته بود سیاه‌پوستانی که از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند را نمی‌توان سیاه‌پوست دانست.

به نوشته پایگاه خبری هیل بایدن در آن مصاحبه گفته بود: «اگر شما از رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنید اصلاً سیاه‌پوست نیستید.»

سخنان جو بایدن با واکنش منفی در میان سیاه‌پوستان آمریکایی روبه‌رو شد و به تلاش او برای محدود کردن حق انتخاب آزاد افراد، بر پایه نژاد تعبیر شد. نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره و حتی بعضی از نمایندگان هم‌حزبی جو بایدن هم سخنان او را محکوم کردند.

بایدن اندکی بعد در بیانیه‌ای بابت از سخنانش عقب‌نشینی کرد: «می‌دانم اظهاراتی که مطرح کردم اینطور برداشت شده‌اند که من رأی امریکایی‌های آفریقایی‌تبار را جدی نمی‌گیرم. اما چنین چیزی ذره‌ای واقعیت ندارد. هیچ‌وقت این کار را انجام نداده‌ام و همیشه وقتی که در انتخابات شرکت کرده‌ام رأی سیاه‌پوست‌ها را به دست آورده‌ام.»

بایدن در ادامه گفت: «من اصلاً این قضیه را سرسری نمی‌گیرم. هیچ‌کس نباید بر اساس نژاد، مذهب یا سوابقش مجبور باشد به یک حزب خاص رأی بدهد.»

وی در ادامه با عقب‌نشینی از سخنان قبلی‌اش اضافه کرد: «گروهی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند که فکر می‌کنند ترامپ شایسته انتخاب است.»

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار