دو بازیگر زن فیلم معروف بعد از چند دهه
کد خبر: ۱۷۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 22    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
جیانا عید متولد شهر دمشق است و بازیگری را از سال ۱۹۷۹ میلادی آغاز کرد و در سال ۱۹۸۲ میلادی به سندیکای هنرمندان سوری پیوست. او از نخستین هنرمندانی بود که همزمان با شروع درگیری‌ها در سوریه، تمام قد از حکومت سوریه دفاع کرد و از زنان خواست تا هر طور که می‌توانند از اسد دفاع کنند. جیانا ۵۶ ساله هنرمند و بازیگر سوری است و مناصب مختلفی از جمله معاونت مؤسسه عالی هنرهای نمایشی برای مدت زمانی بر عهده داشته است.

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعد

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعداختصاصی«تابناک با تو»؛ جیانا عید و برادرش حسام عید از هنرمندان معروف در سوریه به شمار می‌روند. خانم جیانا عید و برادرش در سالهای اخیر به دلیل حمایت از حکومت و نظام بشار اسد به تیتر بسیاری از رسانه‌های عرب زبان تبدیل شدند. جیانا عید متولد شهر دمشق است و بازیگری را از سال ۱۹۷۹ میلادی آغاز کرد و در سال ۱۹۸۲ میلادی به سندیکای هنرمندان سوری پیوست.

جیانا عید 

او از نخستین هنرمندانی بود که همزمان با شروع درگیری‌ها در سوریه، تمام قد از حکومت سوریه دفاع کرد و از زنان خواست تا هر طور که می‌توانند از اسد دفاع کنند. جیانا ۵۶ ساله هنرمند و بازیگر سوری است و مناصب مختلفی از جمله معاونت مؤسسه عالی هنرهای نمایشی برای مدت زمانی بر عهده داشته است. او پس از پایان تحصیلات دبیرستانی‌اش به مؤسسه عالی هنرهای نمایشی پیوست و پس از فارغ التحصیلی به دنیای درام سوریه پا گذاشت.

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعد

جیانا در سال ۱۹۷۹ با نقش آفرینی در فیلم "حادثة النصف متر"درخشید و برای این نقش، جوایز بسیاری کسب کرد. او پس از این نقش‌آفرینی در بسیاری از سریال‌های سوری دیده شد و به مهمان همیشگی تلویزیون سوریه تبدیل گردید.

از سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز ناآرامی‌ها، فعالیت حرفه‌ای او کمرنگ شد. جیانا از جمله بازیگرانی است که در ناآرامی‌های سوریه هرگز کشورش را ترک نکرد و در سوریه ماند و همچنان در کشورش زندگی می‌کند.

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعد

در سال ۲۰۱۴، جیانا در خلال یک نشست رسانه ای از انجمن هنرمندان سوریه انتقاد کرد و گفت که انجمن هنرمندان سوریه کاملاً فلج است و از نقش واقعی خود در جامعه دور شده است.

وی افزود که سخنان وی به معنای بازنشستگی وی از هنر نیست بلکه دعوت به اصلاح مسیر خود برای بازگشت هنر به پیام ملی، انسانی و اخلاقی قبل از هر چیز دیگری است. جیانا عید با یک هنرمند سوری به نام زیاد سعد ازدواج کرده است. جیانا و فرزندانش زندگی آرام و به دور از چشم رسانه‌ها دارند.

سلما مصری

 

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعد

سلما المصری در ۱۸ ژانویه ۱۹۵۸ میلادی در سوریه به دنیا آمد. او به خاطر علاقه به بازیگری، شغل وکالت را کنار گذاشت، سلما المصری به دوران طلایی درام سوریه تعلق دارد. در سال ۲۰۰۵ میلادی در جشنواره بین المللی سینمای سوریه، مراسم بزرگداشتی برای او برگزار کردند. سلما در ۳۴ سالگی همسر خود که کارگردانی به نام شکیب غنا بود را از دست داد و بیوه شد. او دو پسر به نام‌های هانی و دانی دارد که یکی از آنها کارگردان و دیگری بیزینس‌من است. ازدواج دوم سلما نیز شکست خورد و او در سال ۱۹۹۵ میلادی از همسر دومش جدا شد.

دو بازیگر زن فیلم «بازمانده» بعد از چند دهه

 

دو بازیگر زن فیلم «بازمانده» بعد از چند دهه

 

بازیگران فیلم بازمانده، ۲۷ سال بعد

 

دو بازیگر زن فیلم «بازمانده» بعد از چند دهه

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
1
8
مطالب بسیار مفیدی بود. ممنون که به وقت ما اهمیت می دهید. ممنو ن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
فیلم بازمانده به کارگردانی سیف الله داد، که هر سال در روز قدس به نمایش داده میشه و شاید برخی با سرچ اسم بازیگرهای این فیلم به یادماندنی بخوان اطلاعاتی درباره اونها داشته باشن:)))) مطلب خوبی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
2
3
عالی بود ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار