قصاص برای قاتل موبایل‌فروشِ اسلامشهری
کد خبر: ۱۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار: 2020 May 20    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
سه پسر جوان که حین سرقت از یک موبایل‌فروشی در اسلامشهر، صاحب آن را به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران محکوم شدند. روزنامه شرق

سه پسر جوان که حین سرقت از یک موبایل‌فروشی در اسلامشهر، صاحب آن را به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ما، این سه جوان متهم هستند فروردین سال جاری با نقشه قبلی وارد مغازه جوان موبایل‌فروش شده و او را به قتل رسانده و موبایل‌هایش را سرقت کرده‌اند.

انتشار فیلم صحنه واردکردن چاقو بر گردن جوان موبایل‌فروش، افکار عمومی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد، به همین دلیل هم این پرونده به‌ صورت ویژه در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

پدر و مادر مقتول که بعد از مرگ مغزی فرزندشان اعضای بدن او را اهدا کرده بودند، برای عامل اصلی جنایت درخواست قصاص کردند و خواستار مجازات دو متهم دیگر نیز شدند.

متهمان یک‌به‌یک در جایگاه قرار گرفتند و از خود دفاع کردند.

فردین، متهم ردیف اول، با قبول اتهام قتل عمدی گفت: من از روی ترس این کار را کردم. وقتی مقتول به سمت گاوصندوق رفت، فکر کردم می‌خواهد گاز اشک‌آور بیرون بیاورد، به همین خاطر هم چاقو کشیدم و او را زدم. من به‌خاطر اینکه مادرم دیگر سر کار نرود این سرقت را انجام دادم. از کارم پشیمان هستم و امیدوارم اولیای‌دم با قصاص من حالشان بهتر شود.

در ادامه، ابوالفضل، متهم ردیف دوم، در جایگاه قرار گرفت و گفت: من باورم نمی‌شد فردین چنین کاری کرده باشد. بعد هم به مقتول گفتم که خودش را جمع کند تا خون زیادی از دست ندهد، فکر می‌کردم برای او آمبولانس خبر کرده‌اند.

سپس متهم ردیف سوم در جایگاه حاضر شد. او نیز ادعا کرد برای تأمین مخارج زندگی‌اش با دو نفر دیگر همدست شده است و گفت: می‌خواستم برای کنکور درس بخوانم و اگر سر کار می‌رفتم، نمی‌توانستم درس بخوانم، به همین خاطر هم همراه آنها شدم.

با پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و فردین را به اتهام قتل عمدی و تشکیل باند سرقت مسلحانه به قصاص و حبس و دو متهم دیگر را به اتهام مشارکت در سرقت و باند سرقت مسلحانه به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کردند. این حکم در شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

روزنامه شرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار