تولید الکل از ذرت برای نخستین بار در شرق کشور
کد خبر: ۱۷۹۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 20    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
مدیرعامل یک واحد تولیدی گفت: برای نخستین‌بار در کشور متخصصان ما توانستند از ذرت، الکل تولید کنند.

مسعود تکلو مدیرعامل واحد تولیدی مواد شوینده در شهرک صنعتی کاویان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این واحد تولیدی در زمان شیوع ویروس کرونا توانست تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر الکل را در بزرگترین واحد تولیدکننده الکل شرق کشور به ثبت برساند.

او با اشاره به اینکه بزرگترین واحد تولیدکننده الکل در شرق کشور از سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده است، افزود: از زمان شیوع کرونا در کشور، این واحد تولیدی محصولات با کیفیت و استاندارد را به بازار عرضه کرد.

این تولید کننده ادامه داد: باتوجه به محصولات تقلبی در بازار، نیازمند نظارت بیشتری بر این محصولات هستیم.

تکلو با بیان اینکه با همت متخصصان داخلی اولین واحد تولید کننده شربت گلوکز ذرت و گندم به روش آنزیمی برای تولید اتانول طبی و سوختی در شرق کشور راه اندازی شد، بیان کرد: صادرات به کشور‌های عراق و افغانستان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۰هزار لیتر ظرفیت اولیه تولید روزانه اتانول در این شرکت است که در شرایط کرونایی فعلی این ظرفیت به روزانه حدود ۱۲ هزار لیتر الکل طبی و صنعتی رسید.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
آقای باهوش هیچ فکر کردی که چه مقدار آب باید مصرف بشه تا از چرخه تولیو و فرآوری ذرت الکل بدست بیاد اونم در مناطق کم آب شرق کشور این سبک تولید مربوط به آمریکای جنوبی ه نه مناطق بیابانی آسیا برو جو دیم بکار و تبدیل به اتنل کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار