تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه
کد خبر: ۱۷۹۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 20    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
این ایده با انتقادات بسیاری مواجه شده در عین حال برخی نیز آن را تحسین می‌کنند و بر این باورند که چنین حرکتی فرصتی برای رهایی از استرس قرنطینه و ملالی است که افراد به دلیل طولانی شدن قرنطینه از آن رنج می‌برند. این گروه قوانین خاص خودش را دارد و اعضا نباید درباره مسائل سیاسی، اجتماعی یا هر موضوع غیر مرتبط با کلونی...

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینهاختصاصی«تابناک با تو»؛ همزمان با خانه‌نشینی صدها میلیون انسان در سراسر کره‌زمین به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ایده‌ای دیوانه وار فیسبوک را در نوردید تا شاید بتواند ملالی را که کاربران فضای مجازی از آن رنج می‌برند را از بین ببرد.

در حدود دو میلیون نفر به گروه مورچه‌ها در فیسبوک پیوسته‌اند و همه آنها وانمود می‌کنند که مورچه‌اند. محبوبیت این صفحه با انتشار کرونا و اجبار برای ماندن در خانه‌ها بیشتر شد.

اعضای این گروه مجازی که تعداد آن به بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر می‌رسد وانمود می‌کنند مورچه‌هایی هستند که در کلونی مورچه‌ها زندگی می‌کنند و تأکید می‌کنند که به سرزمین جدید خود در دنیای مجازی ابراز ارادت دارند و پایبندند.

چند هفته ماندن در خانه به دلیل قوانین اعمال شده از سوی دولتها فرصت مناسبی برای یک حرکت گروهی مجازی بود که برخی آن را نوعی دیوانگی توصیف می‌کنند.

هر چند گروه مورچه‌ها در فیسبوک از ماه ژوئن ۲۰۱۹ راه افتاده اما با انتشار کرونا استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمده است و بیش از یک میلیون و نیم در مدت دو ماه به آن پیوستند. تعداد اولیه اعضای این  کلونی مجازی در ماه مارس گذشته تنها ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

افراد گروه خود را مورچه تصور می‌کنند، بعضی روی درخت راه می‌روند و برخی دیگر از خوردن بستنی خوشحالی می‌کنند و عده ای دیگر برای ذخیره‌ی غذای زمستان زمین را حفر می‌کنند.

این ایده با انتقادات بسیاری مواجه شده در عین حال برخی نیز آن را تحسین می‌کنند و بر این باورند که چنین حرکتی فرصتی برای رهایی از استرس قرنطینه و ملالیست که افراد به دلیل طولانی شدن قرنطینه از آن رنج می‌برند.

این گروه قوانین خاص خودش را دارد و اعضا نباید درباره مسائل سیاسی، اجتماعی یا هر موضوع غیر مرتبط با کلونی با هم گفتگو کنند، البته ملکه  در پیشبرد بحث های این گروه نقش به سزایی دارد.

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه

آقای تیریس شیلدز مؤسس گروه مورچه‌های فیسبوک می‌گوید: روزانه هزاران درخواست برای پیوستن و مشارکت در گروه دریافت می‌کنیم تا جایی که برنامه‌ریزی برای گروه مورچه‌ها اینک به شغل من تبدیل شده است.

او افزود: من بر این باورم که در این شرایط قرنطینه مردم در جستجوی سرگرمی هستند، به خصوص اینکه میلیونها تن در سراسر جهان از ظرفیت فضای مجازی بهره می‌برند.

برای مثال عکس مورچه‌ای روی ظرف بستنی در حدود ۲۰ هزار کامنت از اعضای کلونی دریافت کرده و هزاران پست در این مجموعه منتشر شده است.

اندریاس لیبروث استاد مشاور روانشناسی دانشگاه آرهوس دانمارک می‌گوید: گروه مورچه‌ها یک فضای امن روانی برای گشت و گذار بدون ترس، استرس، فشار و تنش روانی است.

او با مزاح افزود: من نمیدانم که مورچه‌ها هم کرونا می‌گیرند یا نه، هر چه که هست به یقین می‌دانم کرونا در این کلونی مَجازی هرگز منتشر نخواهد شد.

اعضای کلونی غذا پیدا کرده‌اند

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه

مورچه‌های گروه به هوش باشید، یک مورچه‌خوار نزدیک می‌شود. 

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه

خطر ورود آب به کلونی، مورچه‌ها در حالت آماده‌باش

تبدیل شدن به مورچه، راه جدید رهایی از استرس قرنطینه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
2
طرح جالبیه.
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
1
طبيعت خدا بي نظيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار