وقتی تخت بیمارستان، تخته‌سیاه می‌شود
کد خبر: ۱۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: 2020 May 19    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
خانم معلم آستارایی که در بیمارستان بستری شده‌بود، از روی تخت و زیر تزریق سرم، دانش‌آموزان خود را در کلاس‌های مجازی تنها نگذاشت.

خانم معلم آستارایی که در بیمارستان بستری شده‌بود، از روی تخت و زیر تزریق سرم، دانش‌آموزان خود را در کلاس‌های مجازی تنها نگذاشت.

مدیر پیش دبستان و دبستان پسرانه میثاق آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سمیه سجادی مقدم معلم پایه اول ابتدایی این مدرسه، چهار روز به علت ناراحتی قلبی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شده بود.

وقتی تخت بیمارستان، تخته‌سیاه می‌شود

زهرا سعادتی ادامه داد: این خانم معلم باتجربه که حدود ۳۵ سال سابقه تدریس دارد، به من گفته بود اگر حالش مساعد باشد، بدون اینکه دانش آموزان متوجه شوند از روی تخت بیمارستان به تدریس در سامانه های شاد و وبینار ادامه خواهد داد.

مدیر مدرسه میثاق افزود: با وجود اینکه کادر درمانی بیمارستان نیز تدریس از روی تخت را با توجه به شرایط جسمی بیمار، صحیح نمی دانستند، اما این معلم فداکار هر روز عصر به وسیله تبلت در کلاس های مجازی خود حاضر می شد و به دانش آموزان درس می داد.

او اظهار کرد: یکی از پرستاران به صورت مخفیانه، از لحظات تدریس خانم سجادی مقدم عکس و فیلم تهیه کرده و برای من فرستاده بود و من بعد از اطلاع از موضوع، طی تماس و دیدار از وی قدردانی کردم.

سعادتی گفت: فیلم تدریس این معلم، در شبکه های اجتماعی نیز انتشار یافته است و مادر یکی از دانش آموزان بعد از مشاهده آن، با من تماس گرفت و با حالت بغض و گریه از دلسوزی این معلم قدردانی کرد و خواستار انعکاس فداکاری او به مسئولان بلند پایه آموزش و پرورش شد.

وقتی تخت بیمارستان، تخته‌سیاه می‌شود

مدیر مدرسه میثاق آستارا بیان کرد: مدرسه ما غیردولتی است و سامانه وبینار را سپاه در اختیار ما قرار داده است و فرمانده و چند تن از مسئولان سپاه آستارا نیز، تدریس این خانم معلم از روی تخت بیمارستان را شایسته قدردانی دانستند.

او گفت: مدرسه میثاق یک کلاس پیش دبستانی و هفت کلاس ابتدایی، ۱۲۰ دانش آموز و ۱۷ معلم و کارمند دارد و ۲۰ نفر از دانش آموزان در کلاس درس سجادی مقدم هستند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز تعطیل نشدن کلاس درس سجادی مقدم در دوره بستری و درمان او را، نشانگر دلسوزی و روحیه خدمت این معلم دانست و از تلاش های او قدردانی کرد.

سجاد موسوی گفت: او از معلمان تلاشگر و متعهد آستاراست و حس مسئولیت او در قبال آینده سازان جامعه، باید الگویی برای سایر معلمان و مربیان باشد.

انتشار فیلم تدریس این معلم فداکار از روی تخت بیمارستان در فضای مجازی، تحسین کاربران شبکه های اجتماعی و اولیا و مربیان را برانگیخته است.

پیش از شیوع بیماری کرونا ۱۸ هزار دانش آموز در حدود ۱۵۰ مدرسه آستارا به تحصیل علم مشغول بودند؛ کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از اجتماعات مردمی شده است و با وجود صدور مجوز حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس از ۱۷ اردیبهشت ماه، بسیاری از دانش آموزان از طریق سامانه های شاد و وبینار در کلاس های غیرحضوری حاضر می شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار