دستورالعمل جدید برگزاری نماز عید فطر اعلام شد
کد خبر: ۱۷۹۷۶۲
تاریخ انتشار: 2020 May 18    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه‌‌ای، ترتیبات و دستورالعمل‌های جدیدی برای برگزاری نمازهای عید سعیذ فطر، جمعه روز جهانی قدس را اعلام کرد.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه‌ای ترتیب برگزاری نمازجمعه، نماز عید سعید فطر و روز جهانی قدس را صادر کرد.

متن کامل ای اطلاعیه به شرح زیر است:
باسمه تعالی

مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی؛

با اهدای سلام، ارادت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، برگزاری افتخارآمیز و عزت آفرین مراسم پربرکت شب های قدر، با توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و اجرای دقیق تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مؤمنان، تنفسی معنوی و حیات بخش برای جامعه متأثر از شرایط دشوار ماه های گذشته رقم زد و امید می رود در عبور از بحران، موجب گشایش ابواب رحمت الهی برای ملت و کشور شود.

در خصوص ترتیب برگزاری نمازجمعه این هفته، نمازعیدسعید فطر و روز جهانی قدس به استحضار می رسانیم:

1- همانند دو هفته گذشته، نمازجمعه مورخ 2 خرداد 99 در 180 پایگاه، مستقر در 132 شهرستان که از وضعیت سفید برخوردار هستند، اقامه خواهد شد و افزایش یا کاهش این فهرست، تابع مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

2- با عنایت به تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال برگزار نخواهد شد و سخنرانی مهم ولی امر مسلمین جهان، راهبردهای پیش رو برای تجلی خشم و نفرت انسان های آزاده عالم، تا زمان نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را تبیین و تعیین خواهد نمود. در عین حال در مناطقی که نمازجمعه برگزار می شود، ابراز انزجار و فریاد دشمن شکن مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای نمازگزاران غیور، بدون خروج از مصلی ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به شکل طبیعی و به نمایندگی از سایر هموطنان انقلابی که فعلاً امکان اقامه نمازجمعه ندارند، صورت خواهد پذیرفت.

3- نماز عید سعید فطر امسال، با مراعات کامل ضوابط بهداشتی تدوین شده، صرفاً در مساجد سراسر کشور، به استثناء استان های شدیداً درگیر و سایر مصادیقی که ستاد ملی مقابله با کرونا، یا کمیته های استانی، متشکل از نمایندگان ولی فقیه، استانداران و دانشگاه های علوم پزشکی تعیین خواهد نمود، برگزار خواهد شد. بر این اساس:

4-نماز عید فطر در مصلی های مناطق قرمز و زرد اقامه نخواهد شد.

5-اقامه نماز عید فطر در مصلی های مناطق سفید که مجاز به برگزاری نمازجمعه هستن، همزمان با مساجد و منوط به اینکه منجر به اجتماعات بزرگ نشود، بلامانع است.

والسلام علی عباد الله الصالحین

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار