قیمت نجومی گیتار ستاره فقید راک در حراجی نیویورک
کد خبر: ۱۷۹۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 19    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
برآوردها نشان می‌دهد گیتاری که ستاره فقید راک کرت کوبین پنج ماه پیش از مرگش با آن در گروه نیروانا و در برنامه آنپلاگد ام‌تی‌وی می‌نواخت در حدود یک میلیون دلار در یک حراجی در ماه آینده به فروش خواهد رسید. سال گذشته ژاکت سبز رنگ و لک‌دار او با قیمت باورنکردنی ۳۳۴ هزار دلار فروخته شد و رکورد زد.

قیمت نجومی گیتار ستاره فقید راک در حراجی نیویورک

قیمت نجومی گیتار ستاره فقید راک در حراجی نیویورکاختصاصی«تابناک با تو»؛ برآوردها نشان می‌دهد گیتاری که ستاره فقید راک کرت کوبین پنج ماه پیش از مرگش با آن در گروه نیروانا و در برنامه آنپلاگد ام‌تی‌وی می‌نواخت در حدود یک میلیون دلار در یک حراجی در ماه آینده به فروش خواهد رسید. سال گذشته ژاکت سبز رنگ و لک‌دار او با قیمت باورنکردنی ۳۳۴ هزار دلار فروخته شد و رکورد زد.

بنا به گزارش رویترز، خانه حراج جولیانز می‌گوید گیتار مورد نظر مدل مارتن دی-۱۸ ای و ساخت سال ۱۹۵۹ میلادی است و کوبین در یک ضبط زنده در سال ۱۹۹۳ میلادی با آن نواخت. گیتار یک بخش مخفی کوچک دارد که کوبین که در سالهای آخر عمرش معتاد شده بود در آن هرویین مخفی می‌کرد.

قیمت نجومی گیتار ستاره فقید راک در حراجی نیویورک

کرت کوبین در نوامبر ۱۹۹۳ در آنپلاگد ام‌تی‌وی با این گیتار در استودیوی سونی در نیویورک نواخت و یک سال بعد از آن در آوریل سال ۱۹۹۴ میلادی با شلیک گلوله در سن ۲۷ سالگی خودکشی کرد. البوم گروه بعد از مرگ کوبین منتشر و برنده جایزه گرمی شد.

دارین جولیان مدیرعامل حراج گفت: گیتار به عنوان ابزاری که توسط یکی از با نفوذترین آیکون‌های موسیقی راک در یکی از خاطره انگیزترین تجربه های اجرای زنده به کار برده شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

قیمت نجومی گیتار ستاره فقید راک در حراجی نیویورک

وی افزود: یک میلیون دلار فقط یک برآورد اولیه است و رکورد فروش یک ساز گیتار به دیوید گیلمور عضو گیتار پینک‌فلوید با ۳.۹ میلیون دلار در حراج نیویورک ثبت شده است.

سایر دارایی های کوبین در حراج برنامه ریزی شده در تاریخ ۱۹ و ۲۰ ژوئن در بورلی هیلز به فروش می‌رسد، از جمله گیتار دیگری که قیمت آن بین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار است و پیراهنی که قیمت آن بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
3
خدا بیامرزتش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار