کشف آنتی‌بادی در خون سگ
کد خبر: ۱۷۹۶۰۱
تاریخ انتشار: 2020 May 17    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
چند مورد ابتلا سگ به کووید-۱۹ در کشور‌های مختلف جهان به ثبت رسیده است.
به نقل از رسانه فارسی زبان؛ چند مورد ابتلا سگ به کووید-۱۹ در کشور‌های مختلف جهان به ثبت رسیده است.

به نقل از مجله «نیچر»، چند مورد ابتلا سگ به کووید-۱۹ در کشور‌های مختلف جهان به ثبت رسیده است. متخصصان به بررسی احتمال ابتلای سگ‌ها از صاحبان بیمار خود پرداختند.

محققان استرالیا و چین خون ۱۵ سگ را آزمایش کردند که صاحبان آن‌ها مبتلا به کروناویروس شده و در بیمارستان بستری بودند. سگ‌ها را از صاحبان آن‌ها جدا کردند. در آنالیز خون ۲ سگ «آر ان ای» کروناویروس سارس – کووید ۲ کشف شد.

یکی از سگ‌ها دو روز بعد از بازگشت به خانه مرد. محققان معتقدند که علت مرگ او بیماری‌های دیگری بود که قبل از ابتلا به کووید -۹ بدن او را ضعیف کرده بود. سگ نژاد آوچار آلمانی یک روز پس از ابتلای صاحبش به کووید -۱۹، ویروس «آر ان ای» کروناویروس در بزاق دهانش کشف شد. اما آنالیز سگ دیگری که در همان خانه بسر می‌برد خوب بود و تست کرونای او منفی بود.

در تمام مدت قرنطینه سگ‌ها هیچگونه علامت ابتلا به ویروس را نشان ندادند و در خون آن‌ها آنتی بادی نسبت به سارس کووید -۲ کشف شد. اما این آزمایشات هنوز برای توضیح این امر که آیا ویروس می‌تواند از یک سگ به سگ دیگر و یا از سگ به انسان منتقل شود، کافی نیست.

به عقیده محققان از آنجا که بطور دقیق نمی‌توان در رابطه با انتقال کروناویروس از حیوانات به انسان و یا به یکدیگر صحبت کرد، تست کرونا باید نه فقط در رابطه با آدمها، بلکه حیوانات خانگی که بیمار را احاطه می‌کنند انجام شود و تا دریافت نتیجه آزمایشات، آن‌ها باید در قرنطینه نگه داشته شوند.
برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار