ویزای نخبگان استرالیا به چه کسانی اعطا می شود
کد خبر: ۱۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار: 2020 May 16    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

ویزای نخبگان استرالیا به چه کسانی اعطا می شود

ویزای نخبگان استرالیا به چه کسانی اعطا می شود

ویزای نخبگان استرالیا یکی از جدیدترین ویزاهایی است که توسط این کشور به متقاضیان مهاجرت داده می‌شود. این ویزا به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای یک استعداد یا توانایی خارق‌العاده هستند و یا در یک زمینه رتبه‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند. برای مثال اساتید، مدیران بین‌المللی، محققان برجسته، هنرمندان و ورزشکاران در این دسته قرار می‌گیرند.

دریافت این نوع ویزا برای مهاجرت به استرالیا مستلزم طی کردن شرایط خاصی است. در ادامه به توضیح بیشتر ویزای نخبگان استرالیا، شرایط دریافت، مدارک مورد نیاز، مدت اعتبار و افراد واجدالشرایط می‌پردازیم.

ویزای نخبگان استرالیا چیست؟

ویزای زیر کلاس 124 و 858 یا ویزای نخبگان برای استعدادهای درخشان و کسانی که در یک زمینه خاص رتبه کسب می‌کنند، در نظر گرفته شده است. البته قبل از اینکه این ویزا را دریافت کنید، ابتدا باید فرم ویزای زیر کلاس 124 و 858 را مرتبط با توانایی و استعداد خود تکمیل کنید. همچنین باید در زمینه‌ شغلی یا مهارت خود پرونده تشکیل دهید. قبل از تشکیل پرونده هم باید توسط یک کارفرمای استرالیایی (نامینیتور) تحت حمایت قرار بگیرید تا واجد شرایط دریافت ویزای نخبگان باشید.

این ویزا برای همه کسانی که دارای شهرت جهانی هستند، کاربردی است و مهاجرت و اقامت به استرالیا را برای آن‌ها تسهیل می‌کند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که دارای یک شهرت جهانی و یا مقام ملی یا بین‌المللی هستید، فرصت را از دست ندهید.

ویزای نخبگان استرالیا به چه کسانی اعطا می شود

ویزای نخبگان استرالیا برای چه کسانی است؟

ویزای نخبگان زیر کلاس 124 و 858 قرار می‌گیرد. اگر قصد دریافت ویزای نخبگان را دارید اما در خارج از استرالیا هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای 124 اقدام کنید. اما ویزای زیر کلاس 858 برای کسانی است که به طور موقت به استرالیا رفته‌اند و قصد دریافت ویزای نخبگان را دارند.

همه افرادی که در زمینه هنر، صنعت، ورزش، تحقیق یا دانشگاه دارای رتبه و یا مقام ملی یا بین‌اللملی هستند، می‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنند.

بدون داشتن تخصص و مدرک کافی نمی‌توانید برای این ویزا اقدام کنید. همچنین باید باید یک سازمان یا شخص واجد شرایط (نامینیتور) معرف میزان تخصص شما باشد. در واقع این فرد یا سازمان شما را برای دریافت ویزای نخبگان به اداره مهاجرت استرالیا معرفی می‌کند.

دریافت ویزای نخبگان استرالیا چه مزیت‌هایی را به همراه دارد؟

اولین امتیاز و مزیتی که ویزای نخبگان استرالیا به دارندگان می‌دهد، اجازه ورود به خاک استرالیا برای زندگی است. علاوه بر فرد، خانواده او نیز می‌توانند اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند. در طی مدت اقامت در استرالیا، به فرد و خانواده او اجازه تحصیل و کار در استرالیا داده می‌شود.

همچنین افرادی که با ویزای نخبگان به استرالیا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند کارت بیمه درمانی رایگان (مدیکر) را دریافت کنند. در این صورت تمامی فرآیند درمان برای او و خانواده‌اش رایگان خواهد بود.

مهاجران بین‌المللی با داشتن ویزای نخبگان استرالیا، به تمامی تسهیلات تأمین اجتماعی دسترسی دارند. سپس می‌توانند برای دریافت حق شهروندی نیز اقدام کنند.

این ویزا به مدت 5 سال (از زمان دریافت) اعتبار دارد و به دارندگان اجازه می‌دهد برای این مدت مشخص شده، به آسودگی در خاک استرالیا زندگی کنند.

چطور می‌توانید ویزای نخبگان استرالیا را دریافت کنید؟

همان‌طور که گفتیم برای دریافت این ویزا به حمایت یک شخص و یا سازمان که در اصطلاح به آن « نامینیتور» گفته می‌شود، نیاز دارید. بعد از اینکه در یک زمینه خاص (هنری، ورزشی، علمی و صنعت) رتبه کسب کردید، می‌توانید درخواست خود را برای یک حامی در استرالیا ارسال کنید.

حامی شما می‌تواند شخص یا یک سازمان باشد که در زمینه تخصص شما در کشور استرالیا اعتبار ملی دارد. نامینیتور باید بر روی شما شناخت دقیق داشته باشد تا بتواند زمینه‌ ورود شما به این کشور را تسهیل کند.

این فرد یا سازمان باید شرایط زیر را داشته باشد تا ضمانت و معرفی او از سوی اداره مهاجرت استرالیا پذیرفته شود:

  • اولاً باید شهروند استرالیا باشد و یا شرکت او در استرالیا به ثبت رسیده باشد.
  • ساکن دائمی استرالیا باشد. کسانی که ویزای اقامت موقت دارند، به عنوان نامینیتور پذیرفته نمی‌شود.
  • اگر این فرد شهروند واجد شرایط نیوزیلند هم باشد، برای دولت استرالیا قابل قبول است.
  • یک سازمان رسمی و معتبر در استرالیا باشد.

نقش نامینیتور برای دریافت ویزای نخبگان استرالیا چیست؟

شاید بپرسید مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای نخبگان چه نیازی به نامینیتور دارد؟ این فرد همانند یک ضامن یا معرف است که بعد از بررسی مدارک شما را به عنوان یک فرد برجسته و نخبه به اداره مهاجرت استرالیا معرفی می‌کند. این فرد یا سازمان باید معرفی شما را در قالب تکمیل فرم نامینیتوری انجام دهد.

سپس برای دریافت ویزای نخبگان استرالیا این فرد به همراه سایر مدارک به دولت استرالیا تحویل داده می‌شود. اداره مربوطه نیز بعد از بررسی درخواست و مدارک، نظر خود را در مورد ورود شما به خاک این کشور اعلام می‌کند.

ویزای نخبگان استرالیا به چه کسانی اعطا می شود

ویزای نخبگان استرالیا چقدر اعتبار دارد؟

این ویزا دائمی است و بعد از دریافت آن می‌توانید به مدت 5 سال در استرالیا زندگی کنید. بعد از اتمام این دوره هم می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. البته دولت استرالیا ارائه اقامت دائم را برای کسانی که ویزای نخبگان دارند، آسان کرده است.

ویزای بازگشت اقامت (RRV) را باید بعد از اتمام دوره 5 ساله دریافت کنید. در واقع شما با دریافت ویزای نخبگان استرالیا، ابتدا یک اقامت اولیه (5 ساله) دریافت می‌کنید. بعد از این، می‌توانید برای زندگی دائم در استرالیا و دریافت حق شهروندی اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای نخبگان استرالیا چیست؟

تا اینجا مطلب با این ویزا، مدت اعتبار و مزیت‌های ویزای نخبگان استرالیا آشنایی مختصر پیدا کردید. حالا باید شرایط أخذ این ویزا را هم بدانید تا بتوانید برای دریافت آن اقدام کنید.

به طور کلی شرایط اخذ این نوع ویزا عبارت است از:

  • سن شما باید بین 18 تا 55 سال باشد. در صورتی که کمتر از 18 یا بیشتر از 55 سال سن دارید، باید مدارکی ارائه دهید که دال بر میزان تخصص شما باشد. همچنین باید ثابت کنید ورود شما برای جامعه استرالیا با منافع زیادی همراه است.
  • باید در زمینه هنری، ورزشی، تحقیقاتی، صنعتی و یا فرهنگی حداقل به مدت 2 سال سابقه فعالیت داشته باشید.
  • اسپانسر شما باید یک فرد یا سازمان استرالیایی باشد.
  • کسب نمره 4.5 در آزمون آیلتس و سایر آزمون‌های زبان انگلیسی الزامیست.
  • باید بتوانید ثابت کنید اقامت شما در استرالیا چه مزیت‌ها و دستاوردهایی را برای این کشور و مردم استرالیایی به همراه دارد.
  • باید بتوانید ثابت کنید در استرالیا قصد دارید در حرفه تخصصی خود مشغول به کار شوید.
  • از نظر جسمی و روانی باید برگه سلامت دریافت کنید. اگر قصد دارید با اعضا خانواده به استرالیا مهاجرت کنید، داشتن برگه معاینه سلامت (جسمی و روانی) برای آن‌ها نیز الزامیست.
  • نداشتن سوءپیشنه و سوابق کیفری برای ورود به استرالیا ضرورت دارد.

برای دریافت ویزای نخبگان به چه مدارکی نیاز دارید؟

علاوه بر شرایط ذکر شده، شما باید مدارک مورد نیاز دولت استرالیا را نیز ارائه دهید تا بتوانید ویزای نخبگان را دریافت کنید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج
  • ارائه نامه از نامینیتور (شخص یا سازمان) برای تأیید مهارت‌ها و سابقه درخشان شما
  • ارائه مدارک مبنی بر دریافت رتبه یا مقام‌های ملی و بین‌المللی
  • نامه از نهادهای خصوصی و دولتی برای تایید موفقیت‌های شما
  • ارائه فیلم، عکس و مقاله‌های که خبر موفقیت شما را منتشر کرده‌اند.
  • ارائه مدارکی که نشان دهد شما قصد دارید در زمان اقامت استرالیا در رشته کاری خود فعالیت کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار