شیب کرونا در بوشهر دوباره تند شد
کد خبر: ۱۷۹۴۹۳
تاریخ انتشار: 2020 May 16    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در روزهای اخیر باز هم شاهد افزایش مستمر تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر هستیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

وی با بیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند، تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع موجب ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد، اظهار کرد: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

۱۸ مبتلای جدید

وی با اشاره به اضافه شدن ۱۸ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر، ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۴۲۲ نفر شامل ۲۴۳ مرد و ۱۷۹ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۸ مورد مثبت جدید، هفت مورد در دشتستان، هشت مورد در بوشهر، یک مورد در گناوه، یک مورد در دیر و یک مورد در کنگان به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هفت بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۱۶ و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۳۳، ۵، ۳۱، ۱۹ و ۲۷ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک نفر از مبتلایان سابقه مسافرت به استان مازندران را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۳۷ ساله ساکن مشهد و محل کار وی در شهرستان کنگان بوده، بیمار شهرستان گناوه آقایی ۴۸ ساله و بیمار شهرستان دیر نیز خانمی ۴۰ ساله هستند که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۲۲ نفر) تاکنون ۲۲۹ نفر از بهبودیافته و ۱۷۳ نفر نیز در منزل مورد مراقبت هستند و هشت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار