پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان
کد خبر: ۱۷۹۲۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 15    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
غذاهای چینی همیشه در فهرست عجیب و غریب‌ترین غذاها قرار نمی‌گیرند، آشپزخانه چین از مشهورترین آشپزخانه‌های جهان است و در سطح جهان از رواج و گسترش بسیاری برخوردار می‌باشد. در دهه‌های اخیر تأسیس رستورانهای چینی در گوشه و کنار جهان در افزایش محبوبیت این غذاها نقش قابل توجهی داشته است. آشپزخانه‌های چینی سرشار از سبزیجات و پروتئین است و به طور کلی از چند ماده‌ی اساسی تشکیل می‌شود: سبزیجات، گوشت، ماهی به اضافه‌ی برنج و نودل.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهاناختصاصی«تابناک با تو»؛ غذاهای چینی همیشه در فهرست عجیب و غریب‌ترین غذاها قرار نمی‌گیرند، آشپزخانه چین از مشهورترین آشپزخانه‌های جهان است و در سطح جهان از رواج و گسترش بسیاری برخوردار می‌باشد. در دهه‌های اخیر تأسیس رستورانهای چینی در گوشه و کنار جهان در افزایش محبوبیت این غذاها نقش قابل توجهی داشته است. آشپزخانه‌های چینی سرشار از سبزیجات و پروتئین است و به طور کلی از چند ماده‌ی اساسی تشکیل می‌شود: سبزیجات، گوشت، ماهی به اضافه‌ی برنج و نودل.

ویژگیهای آشپزخانه چینی:

آشپزخانه چینی به طور کلی بر پایه‌ی استفاده از انواع سبزیجات استوار است، سبزیجات به طور نیم‌پز استفاده می‌شود تا خواص و طعم تازه‌ی آن حفظ شود. از مهمترین سبزیجات به کار برده شده در آشپزخانه‌های چینی عبارت است از: فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد، کلم پیچ و کلم برگ، خیار و نخود فرنگی.

سس سویا و روغن کنجد از دیگر پایه‌های آشپزی چینی هستند و به طور کلی تقریباً در همه‌ی بشقاب‌غذاهای چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سس سویا با طعم شیرین گزنده از سایر سس‌ها متمایز می‌شود.

برنج نیز یکی دیگر از غذاهای سنتی چین است. نودل‌ها جایگزین ماکارونی هستند و جایگاه ویژه‌ای در آشپزی چینی دارند.

معروف‌ترین غذاهای چینی؛

اسپرینگ رولز:

یک غذای معروف و محبوب چینی که در جهان از شهرت بسیاری برخوردار است و در سوپرمارکت‌ها به شکل آماده به فروش می‌رسد. اسپرینگ رولزها رول‌های خمیری پر شده از مرغ و سبزیجاتند که در روغن سرخ می‌شوند.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

نودل چینی:

نودل هم مثل اسپرینگ رولز شهرت جهانی دارد. یک نوع فست‌فود محبوب برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌رود. نودل یک کلمه کانتونی و به معنی ماکارونی است که با مواد اضافی مثل سبزی، گوشت مرغ و ماهی سرو می‌شود.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

سوپ وان‌تان:

یک سوپ چینی که مخلوطی از سوپ و دامپلینگ‌های پرطرفدار است. درون دامپلینگ‌ها با گوشت مرغ پر و در آب مرغ پخته می‌شوند. سپس دامپلینگها را از درون آب مرغ بیرون می‌اورند.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

مرغ کونگ پائو:

کونگ پائو خوراک چینی تند است که در آن مرغ، بادام‌زمینی، سبزیجات و فلفل تند را تفت می‌دهند. روش اصیل تهیه این خوراک به آشپزی سیچوان در استان سیچوان در جنوب غرب چین تعلق دارد.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

دیم سام:

دیم سام از جمله غذاهای بخارپز است. و خمیرهایی به اندازه یک لقمه است که در ظرف‌هایی از برگ و چوب بامبو سرو می‌شود و از گوشت چرخ‌کرده، آرد سفید، روغن، گوشت و ... تهیه می‌شود و به عنوان پیش غذا و یا به همراه چایی بعد از غذا خورده می‌شود.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

میگو:

ماهی و میگو از دیگر عناصر اصلی آشپزخانه چینی هستند. چینی‌ها مرغ را به سبک‌های مختلف تهیه می‌کنند، میگو و ماهی در چین با نودل تهیه و یا مثل مرغ با سبزیجات و سس سویا سرو می‌شود. آنها نیز مانند اغلب مردم جهان میگو را سرخ می‌کنند.

پرطرفدارترین غذاهای چینی در جهان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
3
اگه روزی خوام برم چین حتما با خودم نون و پنید به اندازه کافی میبرم و جک و جونور و حشره نمی خورم چندش میشه از غذاهای چینی
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
5
دیگه کسی به چین و غذاهاش اطمینان نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
5
سوپ خفاش رو از قلم انداختید چرا؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
4
خفاش سرخ شده با سس مورچه خوار!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
3
سوپ خفاش و آبگوشت سگ و گربه رو یادت رفت بگی بعلاوه املت سوسک و سالاد بچه موش زنده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
نه مردم واقعا همه غذاهاشون بد نیست.
من دو هفته چین بودم. اکثر غذاها بخار پز و گیاهی و سالمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار