نحوه بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و برگزاری امتحانات
کد خبر: ۱۷۹۱۹۴
تاریخ انتشار: 2020 May 12    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات بازگشایی تمام مدارس کشور از تاریخ ۲۷ اردیبهشت گفت: اگر پاسخ به پرسش‌ها انجام شد، مدارس می‌توانند امتحانات را هم در این زمان برگزار کنند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با شبکه خبر با اشاره به اینکه پیش از تعطیلی مدارس ۷۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی به دانش آموزان ارائه شده بود، اظهار کرد: از هفته اول اسفند که تعطیلات سراسری مدارس آغاز شد ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی باقی مانده بود، تلاش کردیم برای آموزش آن به روش‌های مختلف اقدام کنیم تا سال تحصیلی به خوبی و با اتمام تمام محتوای آموزشی به پایان برسد.

وی افزود: از روش‌های متنوعی برای آموزش ۳۰ درصد محتوای باقی مانده استفاده شد. تلویزیون به عنوان یکی از ابزار‌های مهم به کمک آمد و تمام دروسی که به صورت حضوری آموزش داده نشده بود از طریق تلویزیون تا پایان اردیبهشت آموزش داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ارتباط تعاملی بین معلم و دانش آموز و کنترل تکالیف شبکه شاد ایجاد شد، گفت: بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در آن فعال شده‌اند و جریان آموزش را دنبال می‌کنند در مناطقی که دسترسی به اینترنت و ابزار‌های مناسب وجود ندارد از روش تولید بسته‌های آموزشی و مکتوب استفاده شد، اما ما نیازمند بودیم برای شروع امتحانات پایان سال اطمینان پیدا کنیم هیچ یک از دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانده‌اند و فرصتی برای رفع اشکالات آن‌ها فراهم کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: به همین دلیل از ۲۷ اردیبهشت تمام مدارس باز می‌شوند. مدیران، معلمان و کادر مدارس در ساعات مورد نیاز در مدرسه حضور دارند و دانش‌آموزان در دروسی که ابهام دارند برای رفع اشکال مراجعه می‌کنند تا قبل از امتحانات اشکالات برطرف شود.

وی گفت: پروتکل‌های وزارت بهداشت دریافت و به تمام مدارس ابلاغ شد و رعایت آن در زمان حضور دانش‌آموزان الزامی است، مدیران مدارس موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند؛ بر اساس گزارش وزارت بهداشت میزان آشنایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران بیش از ۸۲ درصد است و خوشبختانه مدیران، معلمان و خانواده‌ها روش‌های مراقبت از خود را آموخته‌اند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه محیط مدرسه را ایمن می‌کنیم، متذکر شد:متناسب با میزان حضور دانش‌آموزان اختیاراتی را به شورای آموزشی مدرسه که متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و اولیا است، داده‌ایم تا تصمیمات لازم را بگیرند. یعنی اگر پس از بازگشایی مدارس در هفته اول مراجعات محدود بود شاید نیازی نباشد هر روز هفته پاسخگویی ادامه یابد و به برخی روز‌های هفته موکول شود و اگر پاسخ به پرسش‌ها به انجام رسید می‌توانند امتحانات را هم در این زمان برگزار کنند.

روز پلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار