ابهام جامعه جهانی درباره «مانور بیماری اپیدمیک» در آمریکا «قبل از شیوع کرونا»
کد خبر: ۱۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار: 2020 May 12    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در بسیاری از کشورها وجود دارند و به محض وقوع یک جنگ، پیامدهای ناشی از آن فاجعه بار خواهد بود.

به نقل از رادیو بین المللی چین، اخیرا گزارش هایی توسط رسانه های چند ملیتی با موضوع فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا و آزمایشات اپیدمیولوژیکی این کشور منتشر شده که جامعه بین المللی را نگران کرده است.

دومین حزب بزرگ پارلمان اوکراین، اخیرا از مقامات این کشور درخواست کرده است تا فعالیت های 15 آزمایشگاه بیولوژیکی ارتش آمریکا در اوکراین را کنترل و بررسی کنند. این حزب درباره اینکه فعالیت این آزمایشگاه های آمریکایی در اوکراین، منبع احتمالی شیوع بیماری همه گیر و از جمله ویروس کرونا در این کشور بوده است، تردید دارند.

با توجه به گزارش های منتشر شده توسط رسانه روسی، «ویکتور مدوچوک» رئیس حزب سیاسی «سکوی مخالفت برای زندگی» در اوکراین تاکید کرده است که آزمایشگاه های آمریکا در اوکراین در واقع در حال انجام وظایف وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هستند و به عبارتی می توان گفت که این آزمایشگاه ها، پایگاه های نظامی آمریکا به حساب می آیند و اوکراین هیچ نظارتی بر فعالیت این آزمایشگاه های آمریکایی ندارد.

بنابراین، عملکرد این آزمایشگاه ها برای جامعه اوکراین مشخص و شفاف نیست و این احتمال وجود دارد که اوکراینی ها و مردم کشورهای اروپایی، قربانی آزمایش های بیولوژیکی و انسانی آمریکا شوند.

نگرانی های مدوچوک در این زمینه بی اساس نیست چرا که آمریکا اخیرا بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی را در سراسر جهان تاسیس کرده است. این آزمایشگاه های اسرارآمیز با توجه به اپیدمی کرونا در کانون توجه قرار گرفته و بالاترین سطح هشدار را در روسیه و سایر کشورها ایجاد کرده اند.

اگرچه آمریکا قطعا مطالعه خود در زمینه تولید و ساخت تسلیحات شیمیایی را تکذیب می کند، اما کشورهای سراسر جهان یک معیار ذهنی دارند و کاخ سفید با اقدامات خود در حال تشدید نگرانی هاست. آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در بسیاری از کشورها وجود دارند و به محض وقوع یک جنگ، پیامدهای ناشی از آن فاجعه بار خواهد بود.

ایران یکی از اولین کشورهایی است که به احتمال ارتباط اپیدمی کرونا با حملات بیولوژیکی آمریکا مشکوک شد.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران چند ماه پیش اعلام کرد که نشانه ها و مدارکی وجود دارد که فرضیه اینکه آمریکا از طریق ویروس کرونا یک حمله بیولوژیکی به راه انداخته است را تائید می کند. آیت الله خامنه ای در پیامی خطاب به «محمد باقری» رئیس ستاد نیروهای مسلح، ضمن صدور دستور تاسیس بیمارستان های صحرایی و نقاهتگاه ها، گفت که: «این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال حمله بیولوژیک را مطرح می کند، می تواند جنبه رزمایش دفاع بیولوژیک داشته باشد و بر اقتدار و توان ملی بیفزاید.»

برخی از کارشناسان پزشکی و متخصصان بیماری های عفونی ایران با صدور نامه ای سرگشاده به سران کشورهای خاورمیانه، از کشورهای منطقه خواسته اند تا برای این فرضیه که ویروس کرونا ناشی از یک حمله بیولوژیکی از سوی آمریکا است، اهمیت زیادی قائل شوند و هر چه سریع تر فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در منطقه را متوقف کنند.

برخی از افکار عمومی در آن برهه زمانی، اظهارات مقامات ایرانی و رزمایش ضد بیولوژیک این کشور را یک موضوع بی اهمیت و حتی انحراف افکار عمومی توصیف کردند اما در حال حاضر، به نظر می رسد که تهران در حال برنامه ریزی به سمت جلو و به صدا در آوردن زنگ خطر برای تمام کشورهاست.

حقیقت این است که همزمان با درک هرچه بیشتر مردم درباره ویروس کرونا، برخی حقایق عجیب به تدریج آشکار شده اند به طوریکه برخی از رسانه ها اخیرا به این نتیجه رسیده اند که وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا از ماه ژانویه تا آگوست سال گذشته میلادی، اقدام به انجام یک رزمایش ویروسی با عنوان «عفونت سرخ» کرده است؛ محتوای این رزمایش در آن برهه زمانی این بود که یک بیماری همه گیر در چین رخ می دهد و افکار عمومی در ابتدا آن را آنفلوآنزا تصور می کنند اما 47 روز بعد سازمان بهداشت جهانی وقوع یک «همه گیری جهانی» را اعلام می کند.

علاوه بر این، بر اساس گزارش های منتشر شده، تعدادی از سازمان های آمریکایی نیز تا تاریخ 18 اکتبر، یک مانور سطح بالای دیگر با محور «اپیدمی جهانی» را به منظور شبیه سازی شیوع ویروس کرونا که یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان است، انجام داده اند.

جزئیات خاصی که محور برگزاری این مانورها بوده اند و ویژگی های بیماری کرونا، به مراتب وحشتناک تر است از جمله اینکه: دوره نهفته این ویروس که عمدتا از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود، 5 الی 7 روز است و همین امر منجر می شود کرونا در مقایسه با «سارس»، آسانتر منتشر شود.

پیامدهای این ویروس، تعلیق پرواز بین کشورها و اجرای کنترل های مرزی پیش بینی شده است. بر اساس این پیش بینی ها، این اپیدمی یک بحران مالی جهانی را به راه خواهد انداخت و بازارهای بورس در مناطق مختلف 20 تا 40 درصد افت خواهد داشت.

شباهت نتیجه این پیش بینی ها با وضعیت فعلی اپیدمی کرونا، نیازمند بررسی متخصصان است.

در حال حاضر اینطور به نظر می رسد که تردیدهای بسیاری درباره ضرورت توضیح دولت آمریکا در زمینه فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی و آزمایش های اپیدمیولوژیکی کاخ سفید وجود دارد.

امید است آمریکا صراحتا به نگرانی های منطقی جامعه جهانی پاسخ دهد و با انجام اقدامات واقعی، شک و تردیدهای جامعه جهانی را از بین ببرد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار