با این روش ها پوستی شاداب‌تر داشته باشید
کد خبر: ۱۷۹۱۵۳
تاریخ انتشار: 2020 May 13    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
پاک‌سازی پوست صورت به روش‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند در جوانسازی پوست و همین‌طور تقویت و شادابی آن مؤثر باشد تا در نهایت بتوانید با برطرف کردن عوارض و مشکلات مختلف پوستی، پوست صورتی شاداب و سالم داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت که پاک‌سازی پوست در دوره‌های مختلفی قابل انجام است...

پاک‌سازی پوست؛ پوستی شاداب‌تر داشته باشیدبه گزارش «تابناک باتو»؛ پاک‌سازی پوست صورت به روش‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند در جوانسازی پوست و همین‌طور تقویت و شادابی آن مؤثر باشد تا در نهایت بتوانید با برطرف کردن عوارض و مشکلات مختلف پوستی، پوست صورتی شاداب و سالم داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت که پاک‌سازی پوست در دوره‌های مختلفی قابل انجام است، ولی یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای شناخت زمان نیاز به پاک‌سازی پوست وقتی است که به جلوی آینه می‌روید و حس می‌کنید که دانه‌های ریز سرسیاه بر روی بینی، گونه و سایر نواحی صورتتان قابل مشاهده هستند و در نتیجه پوستتان شادابی خود را از دست داده است.

باید این را بدانید که هر چه پوست صورت شما چرب‌تر باشد و در معرض آلودگی بیشتری قرار بگیرد باید در دفعات بالاتر و البته به شکلی اصولی‌تر پاک‌سازی شود، چراکه امکان بروز بیماری‌های پوستی و جوش به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.
برای انجام فرآیند پاک‌سازی پوست روش‌های متفاوتی وجود دارد که از انواع روش‌های خانگی گرفته تا آن‌هایی که در آرایشگاه‌ها و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شوند را شامل می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از روش‌های پاک‌سازی پوست را بررسی کنیم.

پاک‌سازی پوست؛ پوستی شاداب‌تر داشته باشید

پاک‌سازی پوست صورت با بخور

این روش یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش‌های پاک‌سازی پوست صورت است. این کار باعث می‌شود که منافذ مسدود پوست صورت شما باز شده و آلودگی‌هایی که به آن‌ها وارد شده‌اند شسته شوند. در روش پاک‌سازی صورت با بخور بهتر است که اجازه دهید چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا یک ربع پوست شما در معرض بخار آب قرار بگیرد تا جایی که صورتتان کاملاً خیس شود.

بعد از آن صورتتان را به آهستگی خشک کنید و از یک تونر صورت با ph متناسب و همین‌طور مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم که این روش را دو بار در هفته انجام دهید تا منافذ پوستتان کاملاً باز شود و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

پاک‌سازی پوست صورت با عسل

به طور کلی می‌توان گفت که تنوع روش‌های پاک‌سازی پوست با عسل بسیار بالاست و می‌توان آن را با شکل‌ها و ترکیبات مختلفی به کار برد. برای مثال یکی از روش‌های پاک‌سازی پوست صورت با عسل، زمانی است که این ماده را به صورت تکی به کار ببرید. این یعنی مقداری عسل را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید مدتی بماند تا خشک شود. سپس آن را به آرامی و به خوبی شستشو دهید. برای داشتن پوستی شفاف و شاداب می‌توانید این روش را روزی یک بار انجام دهید.

روش دیگر استفاده از عسل برای پاک‌سازی صورت زمانی است که آن را با آرد نخود و همین‌طور شیر همراه کنید. برای این کار باید نسبت یک به دو عسل و شیر را با هم مخلوط کنید و بعد هم یک قاشق چای‌خوری آرد نخود به آن بیفزایید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و آن ر بر روی سراسر پوست صورت خود بمالید. چیزی حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد هم پوست صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید. بهتر است که این روش را یک بار در هفته انجام دهید.

علاوه بر این شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق چای‌خوری عسل و همین‌طور یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی صورتتان بمالید. چیزی حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماست یک بار در هفته می‌تواند آلودگی‌های منافذ پوست شما را از بین ببرد.

پاک‌سازی پوست؛ پوستی شاداب‌تر داشته باشید

پاک‌سازی پوست با جوش شیرین

جوش شیرین نیز می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار عالی، سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌های آن را از بین ببرد. شما می‌توانید دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای‌خوری آب به عنوان یک پاک‌کننده قوی برای پوست صورت استفاده کنید. ترکیب این مواد باید به شکل یک خمیر نرم شود. آن را بر روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید که چیزی حدود ۵ دقیقه باقی بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. توصیه می‌کنیم که از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید ماسک دیگری از جوش شیرین را نیز تهیه کنید. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین، آب نصف لیمو و همین‌طور ۵ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. سپس آن را بر روی پوست خود بمالید و چیزی حدود ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را به خوبی بشویید. این ماسک نیز می‌تواند هفته‌ای یک یا دو بار مورد استفاده قرار بگیرد.

پاک‌سازی پوست صورت با لیموترش

لیموترش نیز می‌تواند در مسدود کردن منافذ پوست صورت مفید باشد. اسیدسیتریک موجود در لیموترش به عنوان لایه‌بردار عمل کرده و آلودگی‌های موجود بر روی پوست شما را از بین می‌برد. برای استفاده از لیموترش برای پاک‌سازی پوست شما می‌توانید آب لیموی تازه را بگیرید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود بمالید. بعد از آن هم صورت خود را آب ولرم بشویید و بعد از خشک کردن آن از یک کرم مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم که از این ماسک یک روز در میان استفاده نمایید.

علاوه بر این شما می‌توانید لیموترش را در قالب یک ماسک نیز به کار بگیرید. برای این کار از ترکیب یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، یک قاشق چای‌خوری ماست ساده، یک قاشق چای‌خوری عسل و همین‌طور ۵ تا ۶ قاشق چای‌خوری شکر استفاده نمایید. این ماسک را به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا بر روی پوست بماند. بعد از آن هم پوست خود را به خوبی بشویید. شما می‌توانید این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده نمایید.

پاک‌سازی پوست صورت با پیلینگ

پاک‌سازی پوست؛ پوستی شاداب‌تر داشته باشید

یکی دیگر از روش‌هایی که برای پاک‌سازی پوست صورت به کار می‌رود پیلینگ است که توسط متخصصین و پزشکان پوست انجام می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت که پیلینگ به معنای برداشتن قشر سطحی از روی پوست صورت است. در این روش لایه سطحی پوست که دارای جوش، جای جوش و لکه‌های قهوه‌ای است برداشته می‌شود و در نتیجه مشکلاتی اعم از کدر بودن، زبر بودن، وجود منافذ باز و... از پوست صورت شما برطرف می‌گردد. پیلینگ‌ها انواع مختلفی دارند که از روش انجام آن‌ها که شامل ترکیبات شیمیایی، مکانیکی و لیزری می‌شود گرفته تا انواع سطحی، متوسط و عمیق را شامل می‌شود.

پاک‌سازی پوست صورت با میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش‌هایی که به نوعی می‌تواند در پاک‌سازی پوست صورت شما مؤثر باشد میکرونیدلینگ است. این روش در واقع درمان القایی کلاژن‌سازی است. در روش میکرونیدلینگ از سوزن‌های کوچکی استفاده می‌شود که باعث نرم‌تر و محکم‌تر شدن پوست صورت می‌شود. این روش علاوه بر برطرف کردن چین‌وچروک‌ها می‌تواند به نوعی در درمان منافذ بزرگ و باز صورت و همین‌طور پاک‌سازی آن نیز مؤثر باشد.

منبع: برترینها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار