راهنمای اسباب‌کشی در روز‌های اپیدمی کروناویروس
کد خبر: ۱۷۹۰۳۸
تاریخ انتشار: 2020 May 12    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
بسیاری از کشور‌ها شهروندان خود را قرنطینه کردند و جابه‌جایی یا نقل مکان را نیز را ممنوع اعلام کردند. به گزارش اکشن نیوز، به طور میانگین جابه‌جایی‌ها در آمریکا ۵۰ درصد کمتر از میانگین سال پیش است؛ اما در ایران بعد از اسفند و تعطیلات نوروز، شهروندان شروع به جابه‌جایی کردند. اگر شما هم فکر نقل مکان در سر دارید بهتر است بدانید...

راهنمای اسباب‌کشی در روز‌های اپیدمی کروناویروس

راهنمای اسباب‌کشی در روز‌های اپیدمی کروناویروسبه گزارش «تابناک با تو»؛ بسیاری از مردمی که اجاره نشین هستند و در این دوران کروناویروس متضرر شدند، توانایی پرداخت اجاره‌های خود را نداشتند و مجبورش شدند به جایی نقل مکان کنند که هزینه‌ی کمتری برای‌شان داشته باشد.

بسیاری از کشور‌ها شهروندان خود را قرنطینه کردند و جابه‌جایی یا نقل مکان را نیز را ممنوع اعلام کردند. به گزارش اکشن نیوز، به طور میانگین جابه‌جایی‌ها در آمریکا ۵۰ درصد کمتر از میانگین سال پیش است؛ اما در ایران بعد از اسفند و تعطیلات نوروز، شهروندان شروع به جابه‌جایی کردند. اگر شما هم فکر نقل مکان در سر دارید بهتر است بدانید چگونه می‌شود خطرات احتمالی اسباب‌کشی را در دوره اپیدمی کروناویروس کم‌تر کنیم. با رعایت این موارد هم از خود و خانواده خود مراقبت می‌کنیم و دیگر نیاز نیست بعد از اسباب‌کشی درگیر بیمارستان و دوره نقاهت این بیماری سخت شویم.

راهنمای اسباب‌کشی در این روز‌های اپیدمی کروناویروس

بسیاری از مردمی که اجاره نشین هستند و در این دوران کروناویروس متضزر شدند، توانایی پرداخت اجاره‌های خود را نداشتند و مجبورش شدند به جایی نقل مکان کنند که هزینه‌ی کمتری برای‌شان داشته باشد. در مقابل کسانی هم بودند که مسئله مالی نداشتند و فقط به دلیل اینکه مدت زیادی را در خانه قبلی خود گذرانده بودند به خانه جدید اسباب کشی کردند. برخی دیگر نیز مجبور به جاب‌جایی دفتر و محل کار به علت دلایل مالی و غیر مالی خود شدند. اگر شما هم جزو دسته‌ای هستید که به هرحال مجبور به اسباب‌کشی در این روز‌های سخت شدید بهتر است به موارد زیر دقت فرمایید:

۱. خانه یا محل جدید را ضد عفونی و سالم تحویل بگیرید

بهتر است قبل از نقل مکان به خانه یا محل کار جدید، مکان ضدعفونی شده باشد و حداقل یک روز بعد از ضدعفونی به آنجا اسباب ببرید. شاید مکان مورد نظر شما، خالی بوده باشه (کسی در آنجا زندگی نمی‌کرده است) و فکر کنید نیازی به ضدعفونی کردن نیست؛ ولی کسانی که قبل از شما برای بازدید به آنجا آمده بودند ممکن است به کفش‌ها و دست‌هایشان آلوده بودند. در‌ها و پنجره‌های خانه را باز کنید تا هوای داخل از میکرودراپلت‌ها پاک شود. اگر خودتان مجبور به ضدعفونی شدید با تفاوت‌های ضدعفونی و استریل کردن آشنا شوید.

۲. تیم باربری مطمئن و حرفه‌ای را استخدام کنید

برای اسباب‌کشی خود از تیم آشنا با موارد بهداشتی و حرفه‌ای در باربری استفاده کنید. در این صورت نگران آسیب دیدن وسایل و تا حدی انتقال ویروس نباشید. خودتان نیز با حفظ تمام نکات بهداشتی بر مراحل انجام کار حاضر باشید. لازم است بدانید که ویروس کرونا بر روی سطوح تا چند ساعت باقی می‌ماند و پس اگر تصمیم به چیدن وسایل خانه، بلافاصله بعد از نقل و انتقال گرفتید بهتر است وسایل را استریل کنید.

راهنمای اسباب‌کشی در این روز‌های اپیدمی کروناویروس

۳. ایمنی را رعایت کنید

ایمنی را در قدم اول برای سلامتی خود و دیگران انجام دهید. در هنگام کار و جابه‌جایی، ماسک و دستکش بپوشید. تنها از کارتون‌های جدید برای بسته بندی وسایل خود استفاده کنید. همه درز و در کارتن‌ها را با چسب کاور کنید تا جایی برای ورود مواد خارجی نداشته باشد. برای اینکه دقت لازم را برای انجام موارد ذکر شده را داشته باشید بهتر است زمان کافی را در نظر بگیرید و دقیقه نودی کار انجام ندهید.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار