اولین عمل پیوند رحم در آمریکا
کد خبر: ۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: 2015 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
یک تیم از متخصصان آمریکایی اعلام کردند که به زودی 10 زن برای انجام اولین عمل پیوند رحم در این کشور انتخاب می‌شوند.

پزشکان کلینیک «کلیولند» امیدوارند که اولین پیوند رحم در این کشور در چند ماه آینده انجام گیرد. این اقدام همچنان آزمایشگاهی و تجربی است و تمامی ریسک‌های آن شناخته نشده‌اند.

در این آزمایش زنانی شرکت خواهند داشت که به ناباروری ناشی از عامل رحمی مبتلا هستند به این مفهوم که نمی‌توانند باردار شوند، زیرا یا فاقد رحم هستند یا به این عضو از بدنشان آسیبی وارد شده و کارآیی طبیعی را ندارد.

پیوند رحم پیش از این در سوئد با موفقیت انجام گرفته است. در این مطالعه 9 زن رحم پیوندی دریافت کردند که ۵ نفر از آنها باردار شده و تاکنون چهار نفر از آنان وضع حمل کرده‌اند. البته در مطالعه‌ انجام شده در سوئد بیماران، رحم پیوندی را از بستگان در قید حیات خود دریافت کردند.

در بررسی پزشکان کلینیک کلیولند قرار است رحم پیوندی از اهداکننده فوت‌شده دریافت شود. استفاده از رحم اهداکننده فوت‌شده با خطر و ریسک جراحی خارج کردن رحم از بدن فرد در قید حیات همراه نیست، چرا که در حین عمل و خارج کردن رگ‌های خونی اطراف رحم ممکن است آسیب‌هایی به فرد اهداکننده وارد شود.

همچنین گروهی از پزشکان انگلیسی قصد دارند سال آینده عمل پیوند رحم از اهداکننده فوت شده را امتحان کنند.

به گزارش لایوساینس، پزشکان همچنین در توضیح بیشتر روند بارداری در این افراد گفت: زنانی که رحم پیوندی دریافت می‌کنند نمی‌توانند به طور طبیعی باردار شوند و نیاز است درمان‌های باروری همچون لقاح مصنوعی روی آنان انجام شود.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار