مرگ مرموز چند کودک در نیویورک با علائمی مشابه کرونا
کد خبر: ۱۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: 2020 May 10    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
یک بیماری مرموز با علائمی عفونی شبیه به کووید-19 جان سه کودک را در نیویورک گرفته و ده‌ها کودک دیگر را نیز مبتلا کرده است.

 سه کودک نیویورکی بر اثر ابتلا به یک بیماری با علائم مشابه ویروس کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک گفت: «این بیماری جان سه فرد جوان نیویورکی را گرفته است. این چیز جدیدی است و در حال گسترش است».

به گفته کومو، شمار زیادی از این کودکان هنگام ورود به بیمارستان علائم تنفسی نداشتند اما نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا یا آزمایش پادتن مربوط به آن در همگی این افراد مثبت بود.

فرماندار نیویورک افزود: «تا کنون گمان می‌کردیم افراد کم‌سن به کووید-۱۹ مبتلا نمی‌شوند و این در واقع خبر خوبی بود. اما هنوز چیزهای زیادی هست که باید از این ویروس بفهمیم».

وی هشدار داد ممکن است طی هفته‌های گذشته، این بیماری بدون آن‌که در میان کودکان تشخیص داده شده باشد، در نقاط مختلف شیوع یافته باشد.

این بیماری مرموز علاوه بر گرفتن جان سه کودک، ۷۳ نفر دیگر را با علائمی مشابه با ویروس کرونا، آلوده کرده است. علائم این بیماری شامل نوعی از عفونت است که پوست، چشمان، رگ‌های خونی و قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این بیماری می‌تواند به حدی جدی شود که کودک بیمار نیاز به ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) پیدا کند. تا کنون والدین نیویورکی گمان می‌کردند ویروس کرونا در میان کودکان شیوع پیدا نمی‌کند. اما این هفته کودکی پنج ساله بر اثر نوعی بیماری که پزشکان آن را «نشانگان عفونتی چندگانه در کودکان» نامیده‌اند، جان خود را از دست داد.

علاوه بر نیویورک، موارد دیگری از ابتلا به این بیماری در ایالت‌های لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی و کالیفرنیا دیده شده است. همچنین پزشکان اروپایی در کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا موارد مشابهی را گزارش کرده‌اند.

 

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، در حالیکه تنها 10 درصد از کل موارد ابتلا به کرونا متعلق به مراکز نگهداری سالمندان آمریکا است اما یک سوم از مرگ و میر مرتبط با این ویروس به خانه‌های سالمندان آمریکا می‌شود.
طبق آمار و ارقام پایگاه داده‌های روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، یک سوم از مجموع مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به خانه‌های سالمندان این کشور مربوط می‌شود.

طبق این گزارش، دستکم ۲۵ هزار تن از سالمندان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت و نگهداری طولانی‌مدت از افراد سالمند در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی در این خصوص نوشت نوشت در شرایطی که تنها ۱۰ درصد از مجموع ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، مربوط به خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت‌های طولانی‌مدت از افراد سالمند مربوط می‌شود اما یک سوم از مرگ و میر مرتبط با این ویروس ناشناخته در این مراکز و خانه‌های سالمندان رخ می‌دهد.

طبق این گزارش، ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۳ هزار را در حدود هفت هزار و ۵۰۰ مرکز نگهداری از سالمندان آمریکا آلوده کرده است.

چندی پیش نیز شبکه سی ان ان در گزارشی به نقش کمبود تجهیزات، کوتاهی در مراقبت‌های درمانی، نبود شفافیت در ارائه اطلاعات از سوی دولت و اقدامات پیشگیرانه ناکافی برای کنترل بیماری در گسترش ویروس کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان آمریکا اشاره کرد. (جزئیات بیشتر)

طبق آخرین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از مردم آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و نزدیک به 79 هزار تن از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار