آشنایی با سه غذای رژیمی با کلم بروکلی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۹
تاریخ انتشار: 2015 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
bato-adv
bato-adv
اگر تا بحال از کلم بروکلی استفاده نکرده‌اید دستور پخت‌های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید.

آشنایی با سه غذای رژیمی با کلم بروکلی

قطعا شما از خواص بیشمار کلم بروکلی و ضرورت استفاده از آن آگاه هستید. این سبزی کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر می‌باشد. علاوه بر همه اینها منبع فوق العاده غنی از آنتی‌اکسیدانها و مواد شیمیایی گیاهی محسوب می‌شود. اگر تا بحال از این سبزی منحصر بفرد استفاده نکرده‌اید دستور پخت‌های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید:

1 - بروکلی چرب

2 فنجان بروکلی را بخار پز کنید تا نرم شوند، سپس آنها را به یک غذاساز منتقل کرده و یک عدد آووکادو خرد شده را به آن اضافه کنید و 5 تا 10 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس يك عدد گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان پیاز قرمز خرد شده، کمی فلفل سبز تند خرد شده، یک چهارم فنجا ن گشنیز، یک چهارم قاشق چایخوری پودر سیر و کمی نمک را به بقیه مواد درون غذاساز اضافه می کنیم و تا جایی که یک مخلوط همگن بدست آید هم می‌زنیم. می‌توانید این غذا را با کاسنی و کرفس نیز سرو کنید.

2 - بروکلی با سس فتا

2 فنجان کلم بروکلی را بخارپز کرده و کنار می‌گذاریم. در یک تابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف یک پیاز ریز شده و پخته و 2 حبه سیر رنده شده را می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا همه آنها نرم شوند. بروکلی را به این مواد اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا وقتی پیازها بیرنگ شوند. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به مواد تابه اضافه کرده و مواد را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و نصف فنجان پنیر فتا ، یک چهارم فنجان آب و سبزیجاتی مانند جعفری یا شوید را به آنها می‌افزاییم و هم می‌زنیم تا نرم و یکدست شوند.

3 - پوره بروکلی

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم گرم کرده و یک دسته کوچک گل کلم و یک دسته کوچک بروکلی را خرد کرده و به آن می‌افزاییم و به مدت 8 دقیقه تفت می‌دهیم، سپس سه چهارم فنجان آب اضافه کرده و شعله را زیاد کرده تا نرم شوند(حدود 5 دقیقه). مواد را به یک کاسه منتقل کرده و یک چهارم فنجان پارمیزان به آنها اضافه می‌کنیم. می‌توانیم این مخلوط را له کرده و بصورت پوره در بیاوریم و با نمک و فلفل طعم‌دار کنیم. این پوره را می‌توان به جای پوره سیب‌زمینی به عنوان یک پوره کم کالری و سالم سرو کرد.

منبع:همشهری آنلاین

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv