دمای کره زمین فراتر از حد تحمل انسان است
کد خبر: ۱۷۸۹۴۱
تاریخ انتشار: 2020 May 11    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
محققان پیش بینی کرده اند که اگر تغییرات اقلیمی ادامه داشته باشند، کره زمین در چند دهه آینده شاهد گرمای غیرقابل تحمل خواهد بود.

محققان پیش بینی کرده اند که اگر تغییرات اقلیمی ادامه داشته باشند، کره زمین در چند دهه آینده شاهد گرمای غیرقابل تحمل خواهد بود.

به گفته محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک، در سال‌های اخیر برخی مناطق از جمله خلیج فارس، شبه قاره هند و برخی مناطق ساحل مکزیک، شاهد تلفیقی از گرما و رطوبت بالا بوده اند. و در برخی دوره‌ها، برخی شهرها به دمای بالاتر از حد تحمل انسان رسیده اند.

«کالین ریموند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «چنین شرایطی نزدیک تر از حد تصور ما است. در منطقه خلیج فارس ۱۴ دوره زمانی بدین شکل روی داده است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تاثیرات مرگبار سلامت در صورت قرارگیری بلندمدت در معرض دماهای بسیار بالا وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به موج گرمایی اروپا در سال ۲۰۰۳ اشاره نمود.»

به گفته محققان، گرمای بیش از حد زیاد موجب مرگ به شیوه‌های مختلف می‌شود. یکی از آنها، نقش گرمای شدید در آلودگی هوا است که می‌تواند برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی و ریوی خطرناک باشد.

همچنین افزایش گرما و رطوبت ی تواند موجب افزایش نرخ ابتلا به عفونت‌های ناشی از حشرات نظیر بیماری زیکا شود. همچنین با افزایش سطح دریا، بروز بارندگی‌های شدید مداوم و سیلاب‌ها بیشتر شده و با کاهش منابع غذایی و آب آشامیدنی می‌تواند منجر به بیماری شود.

برای این مطالعه، داده‌های ساعتی حدود ۷۹۰۰ فرد در پایگاه‌های هواشناسی سراسر جهان بررسی شد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار